Harry Potter & the Half-blood Prince (Film)

hp6

Konečne sa mi zase podarilo dostať sa do kina na film, ktorý som naozaj chcel vidieť – už len z toho dôvodu, že som videl predchádzajúce diely.

 

Hneď na začiatku musím povedať, že Harry Potter a Polovičný princ je jednoznačne nejlepšou časťou celej série. Ten film sa mi skutočne páčil. A to je čo povedať, pretože väčšinou po odchode z kina nadávam – nech ide o hocijaký film.

 

Dosť veľkú zásluhu na tom má fakt, že trojica hlavných postáv sa v hraní stále zlepšuje – najlepším prikladom tohto je Ron (Rupert Grint) a jeho scéna “Vianoce s pralinkami od Romildy Vanovej”. Geniálne zahraté.

 

Musím tiež skonštatovať, že veľká časť filmu kladie silný dôraz na city – či už je to Ginny a Harry, Hermiona a Ron alebo Ron a Lavender. Miestami je to až prehnané, krásne sa na to hodí anglické slovo overkill. Jednoducho čo je veľa, to je moc. Niektoré scény sú ako vystrihnuté k knižky (Ron, Hermiona a vyčarované kanáriky), niektoré sú úplne prepísané (prvý bozk Ginny a Harryho).

 

Čo sa týka ďalších postáv, nedá mi nespomenúť Lunu Lovegoodovú, ktorá sa síce len pár krát mihne v zábere, ale vtedy to stojí za to. Taktiež Bellatrix Lestrangeová je dokonale psychotická – stačí jeden pohľad a je vám jasné, že to v hlave nemá tak celkom v poriadku. Horace Slughorn síce nie je veľmi verný svojej literárnej predlohe, no to zase nie je až tak na škodu – v konečnom dôsledku nemá ani brucho, ani plešinu, na druhej strane ale nehrá vo filme nijak dôležitú úlohu.

 

Knižný dej je filme na môj vkus trochu rozsekaný a mám podozrenie, že človek, ktorý knižku nečítal, nebude mať veľmi dobrý zážitok. Rozprávanie nie je plynulé – v jednej chvíli sledujeme uvoľnenú citovú scénu, v druhej nasleduje pohľad na Draca Malfoya, ako v Núdzovej miestnosti štvrtý krát strháva koberec (?) zo skrinky zmiznutia (a štvrtý krát to najviac zapráši). Celkovo by som ale povedal, že sčítanému divákovi vo filme nebude chýbať nič dôležité.

 

Samozrejme aj v Polovičnom princovi sa vyskytujú scény, ktoré sa len tak “zjavili” – v tomto prípade zničenie Brlohu, ktoré vo filme nemalo žiadne príčiny ani dôsledky, jednoducho “sa stalo”. Našťastie však takých scén nebolo veľa a dali sa tolerovať. A tiež treba povedať, že niektoré scény sú naozaj podarené a vtipné – a nie takým tým spôsobom “He? To čo povedal?”

 

Spomenúť by som mal aj soundtrack, ktorý zložil Nicholas Hooper – nie je nijak dynamický, nejakých zložitejších kúskov je tam pomenej, ale dobre dotvára atmosféru filmu. Ťažko budete čakať zložité a dynamické skladby od filmu, ktorý je z polovice o citoch, že? 😉 O to horšie je na tom však soundtrack pri počúvaní sólo – samé tiché “fidli-šmidli”, čo však filmu dokonale vyhovuje.

 

A nakoniec jedna zvláštnosť – scéna “Harry s Dumbledorom v jaskyni, mŕtvi vyliezajú” mi veľmi silno pripomínala scénu z Pána Prsteňov 2, keď Gloch viedol Froda so Samom cez Mŕtve močiare. V jednom momente som mal dokonca pocit, že sa tam mihla aj Glochova hlava. 🙂

 

Takže aby som to zhrnul, Harry Potter & the Half-blood Prince je spracovaný dostatočne kvalitne na to, aby sa páčil aj knižnému fanúšikovi – citové poňatie síce nebude vyhovať každému, no mohlo to dopadnúť aj horšie. Ak patríte k fanúšikom Harryho Pottera, určite si ho pozrite.

9 thoughts on “Harry Potter & the Half-blood Prince (Film)

  1. agimi

    Bola som na filme, mám prečítané všetky knihy a k tomuto článku môžem len povedať “trafil si klinec po hlavičke”.

  2. yana

    tiez sa mi to pacilo – aj ked ta romanca Harryho a Ginny bola desna… Herecka hrajuca Ginny nie je az taka hrozna, ale nie je to ta -knizna- Ginny – ci uz vyzorom, scenarom alebo proste charakterom… A moja naj scena bola felix felicis xD

  3. JeNnY

    ja sa s tvojim nazorom velmi nezhodujem… tiez som sa velmi tesila na film uz len z toho dovodu lebo som chcela vidiet ako sa im podari taku paradnu knizku sfilmovat.. ale musim povedat ze fulm ma sklamal knizku som citala asi 8 krat ale s filmom sa to porovnavat ani neda.. cakala som nieco uplne ine.. podla mna to malo byt natocene podla knizky nie vymyslene a priblizene deju v knihe.. zaciatok sa mi celkom pacil ale iba do vtedy kym harry nesedel v tej kaviarni ci kde ale hlavne ze v knihe pisu ze nevychadzal z domu a ze Dumbledore mal za nim prist domov… dalsia vymyslena scena bola horiaci dom Weasliovcov too ani nechapem ako ich napadla taaato uplne nezmyselna scena… uuplne z filmu vyhodili Rufusa Scrimgeoura a Fleur.. a v sedmicke Harryho Pottera je svadba Billa s Fleur tak to bude zas pekne od veci ze sa tam len tak ukaze.. no ale naspat k sestke.. nvm preco sla Ginny s Harrym odniest ucebnicu elixirov do tej miestnosti ked mal byt sam.. a scena ktora sa mi vobec nepacila bola smrt Dumbledora… predstavovala som ti to ako srdcervucu scenu ale bolo to uplne o nicom.. iba spadol z veze a bolo… ani pohreb ani nic.. a dalsia blbost ze v knizke sa pise o velkom boli medzi smrtozrutmi a aurormi ale vo filme nebolo vobec nic.. jednoducho presli hradom.. myslim si ze vo filme uplne zbytocne rozkecavali nedolezite fakty.. a to co bolo dolezite tam radsej ani nedali.. a dalsia scena ktora sa mi nepacila bola ta ked sa katie bellova dotkla toho prekliateho nahrdelnikaa a oni sa iba na nu hladeli uplne cely spokojny akoze ziadna akcia nic no strasna blbost.. kebyze mozem nakopem toho rezisera… a zbytocne som minula 5 euro za film 😀

    1. Mar3ek Post author

      Určite máš pravdu – do istej miery. S ohľadom na to, aká dlhá a zložitá kniha to je, naozaj nemôžeš čakať, že sa do filmu dostane všetko, od slova do slova.
      Na vymyslené scény sme si už zvykli – a v HP6 ich ani nebolo tak veľa (myslím tie úplne vymyslené).
      Je pravda, že niektoré scény mohli byž urobené vernejšie, ale napríklad Bill a Fleur v naozaj nehrali nejakú extrémne dôležitú úlohu – ani ich svadba zas nie je nejaká dôležitá – pokojne stačí, že sa v sedmičke vezmú a budú potom žiť spolu.
      Ale áno, ak by som chcel byť striktný, povedal by som, že to bol strašný film. Ale keby som chcel byť striktný, asi by som na ten film nešiel – a naozaj by to ani nebolo fér.

      1. JeNnY

        ja som ani necakala ze v tom filme bude vsetko to co v knihe to fakt nie to by sa ani nedalo tak natocit.. no mozno dalo ale bolo by to dlhe aspon ako Titanic.. :).. ale bolo to skor spravene ako rozpravka smiali sa tam na hovadinach chybala tomu taka vazna tvar by som povedala… a k tej svadbe no zase az taka dolezita neni ale zase dolezita kus je.. stacilo by keby sa tam Fleur objavila zopar krat 5 minut navyse by nevadilo.. :).. a tych vymyslenych scen nebolo vela ale skor boli pozmenene tie normlane.. aale fakt nechapem preco im zhorel dom 😀

        1. Mar3ek Post author

          Keby to naoaj chceli natočiť celé podľa knihy, malo by to tak štyri a pol hodiny minimálne – a to by si človek dobre rozmyslel, či pôjde na taký film do kina 😀
          K tej “rozprávkovosti” – bolo to viac ako z polovice citové, tá “temnota” z knihy vo filme vypadla, to je pravda. Urobili z toho detskejší film, ako to malo byť. Čo už, cieľová skupina je cieľová skupina 😀

          1. JeNnY

            aale tak ja by som slaa.. :D… preco ne. 😀 ale to by som sa velmi musela nudit… :D… fuuha ty so mnou v dacom suklasiis?.. kraasa :D…

  4. naily

    dalo by sa dlho debatovat o tom,čo vynechali,čo urobili dobre a čo zle.stále to bude vec názoru.film sa mi vcelku páčil,oproti minulým častiam bol vážne dobre natočeny,ale mohli dať akčnejší koniec.naozaj mi tam chýbal ten boj medzi smrťožrútmi a aurormi,lebo sa mi zdalo,že celý film som na niečo čakala a čakala a ničoho som sa nedočkala……

  5. pru007

    Co vam poviem, bolo to ohromne az na tu scenu jak Ginny zaväzuje Harrymu tie snurky, bolo to az moc doverne a materinske…ale spat k filmu bol bomba! tento film by som nenazvala harry potter ale ronald weasley bo ovela viac tam zahral nez potter. A xudak Rupert mal za neho dostat oskara a nee prasaciu xripku!:p PruDANCE mu zela skore uzdravenie:)

Pridaj komentár