Princípy distribuovaných systémov

Yup, je to tak – dnes bola na programe ďalšia skúška, tento raz z Princípov distribuovaných systémov.

Jednalo sa našťasie o jednu z tých, pred ktorou sa žiadna veľká nervozita nekonala, PDS je predsa len povinne voliteľný predmet, za ktorého nesplnenie by mi nič moc nehrozilo (na rozdiel od niektorých iných). Maximálne by som prišiel o tých pár kreditov.

Učenie na PDS som mal celkom dobre rozplánované a aj mi nejaký ten čas zostal. Predmet je to relatívne obsiahly, ale našťastie nie príliš náročný. Väčšina vecí je v ňom dokonca aj logická, takže ak pochopíte, máte na pol vyhrané.

A opäť sa ukázalo, že mám aj šťastnú ruku – vytiahol som si otázku “Synchronizácia fyzických a logických hodín, voľba koordinátora”. Prvú časť som mal vypracovanú snáď za 5 minút. Hodiny sú v PDS jedna zo základných vecí, takže to som mal fakt zmáknuté.

Čo sa voľby koordinátora týka, tam to bolo pol na pol. Jeden z algoritmov som si pamätal, ale poplietol som jeho názov. Druhý algoritmus mi vypadol, ale za to som si pamätal jeho názov. Celkom funny story. Našťasie bol skúšajúci príjemný a po miernej diskusii som aj na fungovanie toho druhého algoritmu prišiel. Nebolo to práve priamočiare, ale aj tak 🙂

Nakoniec som odtiaľ vyliezol s dvojkou, čo je celkom príjemný výsledok. Je síce fakt, že v mojom prípade je prijateľný akýkoľvek výsledok, pri ktorom som skúškou prešiel, ale nemať trojku je bonus. A tento výsledok znamená, že na dokončenie semestra mi zostáva len posledná skúška. Snáď to pôjde podobne hladko 🙂

Pridaj komentár

