Heh, skúškové…

Zas a znovu, je tu. A nejakú chviľu tu zostane. Skúškové naše obľúbené.

Je síce pravda, že po dokončení bakalára to s tými skúškami nebolo zase až tak tragické – predsa len, človek už mal papier v ruke, takže sa mu ľahšie dýchalo. Dnes som ale opäť raz mal skúšku, ktorú bolo nutné urobiť, inak by ma zo školy vyliali.

Jednalo sa o skúšku zo Základov zložitosti a vyčísliteľnosti. Áno, znie to dosť zle, ale v skutočnosti sa jedná o celkom príjemný predmet. Vyskytlo sa v ňom za ten semester niekoľko naozaj veľmi elegantných vecí. Minulý rok som tento predmet failol, pretože som nedostal zápočet.

Priznávam, išlo rozhodne aj o moju chybu, ale minimálne časť jej nesie aj pán cvičiaci, čo mal očividne celý semester pocit, že netreba nič moc vysvetľovať, pretože by sme už všetko predsa mali vedieť.

Tento rok to bolo oveľa lepšie, pretože cviko viedol prednášajúci. A zápočet som dostal. A posledných 7 dní som strávil drilovaním teórie. Veľmi mi nepomohlo, že som si celý zošit s poznámkami zabudol doma, keď som tam bol cez Vianoce. A pošte očividne trvalo 5 pracovných dní, kým mi ho sem doručila. Idiots.

Včera som dokonca po celkom dlhom čase (od Bc štátnic) znovu zažil predskúškovú nervozitu 😀 A nakoneic to bolo celé úplne v pohode, pretože písomná časť bola dostatočne ľahká a na ústnej časti som si vytiahol dve mimoriadne primitívne otázky.

Len pre zaujímavosť, keby to tu čítal niekto, kto vie, o čom hovorím:

Otázka z vyčísliteľnosti: Definícia Turingovho stroja, rekurzívne a rukurzívne spočetné jazyky, uzavretosť na doplnok, zjednotenie a prienik R a RS jazykov, Postova veta.

Otázka zo zložitosti: Pomocou prevodu z problému SAT dokážte, že 3-SAT je NP-úplný problém.

Keď som to zadanie videl, skoro som sa až rozosmial. Od úľavy 😀 Takže to nakoniec bolo bez problémov a za jedna. Zostávaju dve skúšky…

Pridaj komentár

