Google Music v Čechách

Pred nejakým (dlhým) časom som sa na stránkach tohto blogu vyjadroval k problematike legálnej hudby na internete a kde ju zohnať. Odvtedy sa časy zmenili a na náš (v tomto prípade rozumej: český) trh vstúpil Google so svojou služou Play Music a Play Music All Access (v češtine Naplno).

Play Music je klasický internetový MP3 obchod (priama konkurencia iTunes Store) – človek si môže kúpiť jednotlivé skladby alebo celé albumy, typicky za veľmi rozumný peniaz. Ponuka je podľa všetkého široká, aj keď je pravda, že som ju nejak veľmi neskúmal – v každom prípade som tam zatial našiel všetko, čo som hľadal a pár vecí, ktoré som nehľadal 🙂 Ceny sú v priemernom prípade, čo som videl, niekde medzi 90 a 250 českými korunami za album. A čo v hudobnej zbierke Googlu nenájdete, môžete si nauploadovať zo svojej súkromnej kolekcie do vášho vlastného priestoru – Google Music prichádza s miestom pre 20 000 MP3 súborov zdarma.

Ešte o niečo lepšia (podľa mňa) je služba All Access, ktorá funguje na spôsob Spotify alebo Pandory – za mesačný poplatok máte k dispozícii všetku hudbu v Google Music, ktorú môžete (takmer) ľubovoľne streamovať, či už cez webový prehliadač alebo pomocou aplikáciu pre mobilné zariadenie (telefón, tablet – podporované sú platformy Android a iOS). Svoju hudbu si tak môžete vychutnať odkiaľkoľvek, kde je k dispozícii internetové pripojenie.

Mesačný poplatok za All Access je 149 českých korún a potrebujete platobnú kartu vydanú v českej banke. Službu osobne používam od jej prvého dňa v Čechách a môžem povedať, že som s ňou veľmi spokojný. STREAM ALL THE MUSIC.

Za zmienku ešte stojí fakt, že Google Music All Access máte k dispozícii aj keď sa nachádzate mimo územia Českej republiky, bez obmedzení.

Osobne som čakal veľmi dlho na to, kúm príde Google s Music aj na náš lokálny trh a nakoniec som sa dočkal – teraz už zostáva len otázka, kedy sa ponuka rozšíri aj na Slovensko. Snáď to nebude trvať príliš dlho. Ak ale náhodou poznáte niekoho, kto vlastní českú kreditku, máte vyhraté – a prvých 30 dní máte na otestovanie zdarma.

Pridaj komentár

