Mar3ek’s Download Manager 2

Po dlhom čase som sa konečne opäť dostal k tomuto blogu – práca a škola mi v posledných dvoch mesiacoch zaberajú stále viac a viac času. Pre čitateľov, ktorí sa zaujímajú o programátorskú časť tohto blogu a moje aplikácie, mám dobrú správu – od minulého týždňa je oficiálne vo vývoji následník môjho programu MDM s názvom MDM 2.

Mar3ek’s Download Manager 2 bude stavať na základoch položených jeho prvou verziou. Rozhodne nemám v pláne existujúcu funkcionalitu odoberať. Dôjde ale k zásadnému redesignu aplikácie a zmene jej architektúry.

Aktuálna verzia MDM ušla za posledné dva roky dlhý cestu a je to na nej poznať. Kód je mimoriadne neprehľadný, zle sa číta a ešte horšie sa upravuje. Je slabo zdokumentovaný a nie je napísaný podľa odporúčaných pravidiel. Preto som sa rozhodol, že nastal čas na to, aby som tento kód rozboril a vystaval nanovo, tento krát tak, aby som všetky uvedené chyby odstránil alebo aspoň minimalizoval ich rozsah.

S nástupom Windows 8 RT a najrôznejších Windows tabletov som sa tiež rozhodol, že sa pokúsim MDM 2 napísať ako pre klasické desktopové Windows, tak pre Windows 8 RT a jeho app store. Zatiaľ to vyzerá celkom sľubne, ale nachádzame sa vo veľmi skorej fáze vývoja, takže časom môžme dôjsť k záveru, že sa nám tento cieľ splniť nepodarí.

Ďalšia zmena, ktorú uvádzam s MDM 2, je prechod k open-source licencii. Celý projekt je už dnes hostovaný na CodePlex.com pod Mozilla Public License 1.1. Zdrojový kód si tak môže ktokoľvek stiahnuť, upraviť a používať bez nejakých komplikácií. CodePlex taktiež obsahuje issue tracker, kam je možné reportovať prípadne bugy a problémy s aplikáciou, čo zefektívni proces jej udržovania.

Myslím, že MDM 2 má perspektívu rádovo vylepšiť funkcionalitu pôvodnej aplikácie. Prekopaním existujúceho kódu dosiahneme oveľa lepšiu udržovateľnosť a prechodom na open-source zabezpečíme lepšiu interakciu s používateľmi. MDM 2 má čo ponúknuť.

Otázkou zostáva, kedy všetky tieto veci naozaj ponúkne – už teraz mám nedostatok voľného času, s týmto projektom sa situácia ešte zhorší. Časový plán tak zostáva otvorený, ale MDM 2 jedného dňa dorazí. A keď sa to stane, som si istý, že jeho používatelia nebudú sklamaní.

Pridaj komentár

