Záver skúškového

Dnes je sviatok. Volá sa “Sviatok konca skúškového” a myslím, že ho oslavujú asi všetci vysokoškoláci bez rozdielu.

Dnes som úspešne absolvoval svoju poslednú skúšku v tomto skúškovom období (ok, je pravda, že jednu som nechal na september, ale o to teraz nejde 😀 ). Bola ňou skúška z Automatov a gramatík u pána docenta Bartáka. A ako väčšina informatikov vie, automaty sú jednou z tých ťažších skúšok. Ani nie tak preto, že by bolo učivo zložité, ale skôr kvôli náročnosti skúšky samotnej.

Ide o trojfázovú záležitosť – písomný multichoice test (nula až štyri správen odpovede), teoretická otázka + praktický príklad na vypočítanie a nakoniec ústna “obhajoba”. Celé to môže trvať aj päť hodín. Začína sa ráno o pol deviatej a posledný sem tam odíde o štvrtej.

Bol to už môj druhý pokus v tomto skúškovom a mal som z toho veľké stresy – termínov je málo a ak by som skúšku v tomto semestri neurobil, nebol by som pripustený k štátniciam – automaty sú povinný predmet. Po minulom neúspechu (test som neurobil o jeden bod) som si povedal, že si prejdem príklady z minulých rokov a urobil som dobre – asi 30% sa opakovalo. Celkovo mi ten test dnes prišiel o dosť ľahší ako naposledy. Získal som 26 z 29 bodov.

A mal som šťastie aj na druhú otázku o kontextových gramatikách – relatívne triviálna záležitosť, kde som sa pomýlil len v jednej veci. A tak som po zhruba hodine a štvrť odchádzal s jednotou v indexe a úsmevom na tvári. A konečne si môžem povedať, že mám voľno. Aj keď mi asi dlho nevydrží – v piatok by som mal nastupovať v práci. Ale aspoň mi nad hlavou nevisí hrozba, že ma vylejú zo školy 🙂

Pridaj komentár

