Ako som si polial počítač…

…pivom. Áno, presne tak, čítate to správne – práve som si oblial počítač pivom. Ako sa mi to podarilo? Expertným spôsobom profesionálneho oblievača.

Keďže sa mi už mi minuli všetky zásoby, bol som dnes na nákupe. A keďže dnes bolo mimoriadne teplo, rozhodol som sa, že si kúpim pivo. Po návrate z obchodu som si pivo pekne krásne vložil do chladničky s tým, že večer bude studené.

Po večeri som si plechovku otvoril a s pocitom produktívne stráveného dňa som si odpil. A plechovku som postavil na stôl. Vedľa počítača. Veď predsa nie som úplné drevo, aby som to rozlial, nie?

A v momente, keď som si  toto povedal, som to pivo samozrejme rozlial – a nie smerom od počítača, ale rovno na klávesnicu! Začpal sa zápas o záchranu. Okamžite som počítač vypol (na moje počudovanie nedošlo ku skratu), vybral som batériu a všetku tekutinu som vylial.

Začal som sušiť. Najprv som vymontoval optickú mechaniku, potom pevný disk a čo som našiel, to som utrel. Nakoniec som zistil. že dovnútra toho veľa nenatieklo a tak som krabicu zase zmontoval a spustil. Na moje veľmi veľké prekvapenie sa počítač spustil bez problémov.

Až až jednu “maličkosť” – s najväčšou pravdepodobnosťou som zoskratoval malú časť klávesnice, pretože klávesa P, Backspace a “č” sa teraz chovajú veľmi nepredvídateľne. Dúfam, že po úplnom vyschnutí bude všetko fungovať normálne, inak bude zle nedobre.

Mno nič sa nedá robiť, keď je niekto drevo, obleje si počítač – a potom musí znášať následky. Tak mi teda držte palce – vlastne ani nie tak mne, ako mojej klávesnici, nech sa zase vráti z krajiny pomätených medzi nás, príčetných. Ja si tie palce držať budem 😀

 

UPDATE

Výsledný rozsah škôd je teda nasladovný: klávesnica funguje celá, s výnimkou klávesy P, takže vlastne nefunguje a budem ju musieť vymeniť. Celkom určite to ale nebudem dávať do servisu, kde by som sa načakal a nedoplatil – radšej si to vymením sám.

Ešteže sú notebooky navrhované tak, aby sa dali klávesnice ľahko vymienať. A ešteže máme eBay, kde sa dajú zohnať náhradné diely snáď aj na raketoplán. Dodávka síce asi chvíľu potrvá, ale tak čo už, dovtedy si nejako poradím – veď mi nič iné ani nezostáva.

Môžem byť ešte rád, že mi to pivo neztieklo až na základnú dosku, to by bol celý počítač v ťahu (a nový si pochopiteľne dovoliť nemôžem 😀 ).

A aké ponaučenie z tejto príhody vyplýva? Nikdy, ale naozaj NIKDY, si nepolievajte počítač tekutinami, ak nechcete prísť o niektoré (alebo aj všetky) jeho súčasti. Človek síce tekutiny potrebuje, ale elektrické obvody ich neznášajú veľmi dobre. 😀

5 thoughts on “Ako som si polial počítač…

  1. Lucia

    ahoj zrovna dneska sa mi stalo ze…no zabehlo mi a oprskala som si notebook…a ako niektore pismenka na klavesnici mi nefunguju…resp medzernik vobec a pismenka mi preskakuju…to sa da njak spravit nevies? diki moc 🙂

    1. Mar3ek Post author

      V takých prípadoch už väčšinou zostáva len vymeniť celú klávesnicu. Na notebookoch to nie je veľmi zložité, ale ak si na to netrúfaš sama, niekto znalý počítačov ti s tým určite pomôže. Náhradné klávesnice zoženieš najľahšie cez europsku eBay. Alebo môžeš samozrejme dať notebook do servisu, to ťa ale buď bude stáť čas (ak je ešte v záruke) alebo peniaze (ak už nie je). Veľa šťastia 🙂

Pridaj komentár

