Ubytovanie je fakt problém

Po dlhom čase sa zase ozývam s niečím iným ako s prekladom. Trvalo to dlho, ale pravdu povediac sa cez leto nedialo nič, o čom by naozaj stálo za to písať.

 

Až na to, ako som zháňal ubytovanie na nasledujúci akademický rok. Prideľovanie internátov prebieha na Karlovej univerzite v dvoch kolách. Prvé je elektronické a žiadosti sa v ňom uznávajú v závislosti na vzdialenosti, známkach a podobne. V tomto kole som samozrejme internát nedostal (s takými známkami sa ani nečudujem).

 

Druhé kolo je rišené tak, že žiadosti sa podávajú osobne/faxom/e-mailom a priamo do ubytovacej kancelárie toho ktorého internátu. A to je problém – pretože sa tam človek musí trepať osobne (žiadosti podané osobne majú vyššiu prioritu). A tak som šiel – druhé kolo začínalo v piatok a tak som do Prahy cestoval vo štvrtok večer a prespal som u sesternice (za čo jej ďakujem). A ráno som sa pekne krásne vypravil na môj minuloročný internát.

 

A tam ma samozrejme čakalo prekvapenie (ako inak). Na dverách visel oznam o tom, že celá kapacita inetrnátu je už naplnená. Čo? Prečo? Veď internáty majú mať vyhradenú kapacitu pre druhé kolo. A to ešte oficiálne nezačalo! Mal som asi smolu.

 

Tak som sa vydal na zvyklostný internát matfyzu. A tam bol už poradovník o dĺžke cca dvesto mien. a kapacita bola 160 ľudí. No čo už – vydal som sa na ďalší internát. Tam som bol śíce len o trochu, no predsa, neskoro a kapacita sa vyčerpala asi desať ľudí predo mnou. Na nervy!

 

Moje ďalšie kroky viedli na najväčší internát v meste. A tam na mňa čakal rad dlhý až na ulicu. Čo už je toto? Asi len smola – a zdržanie na prvých dvoch internátoch.

 

A tak som precestoval šesťsto korún a nevybavil som nič. A sranda ešte len začínala. Byvať človek potrebuje, keď chce študovať a preto som začal hľadať podnájmy. Prešiel som si asi päť rôznych stránok a po pár telefonátoch som našiel dve prijateňé ponuky. Na tie som sa ale potreboval ísť pozrieť, ako inak. A tak som si dohodol prehliadky na piatok a sobotu a cestoval som.

 

Prvá izba bola fajn, s jedným (zásadným) nedostatkom – nemala posteľ. Druhá ponuka už bola lepšia. Mala všetko, majiteľ bol príjemný a ústretový pán a tak sme sa hneď aj dohodli.

 

A tak nakoniec mám kde bývať, aj keď to nie je ani také lacné, ani také výhodné ako internát. Ale aspoň niečo, nie? 😉

One thought on “Ubytovanie je fakt problém

  1. Kaňour

    Pěkné. Já studuju v Brně a myslím, že jsem na tom byl ještě hůž se shánením bytu. Tys tam alespoň jel jen jednou, já jen kvůli bydlení musel do Brna 4x a až napočtvrté se povedlo. Jinak vždycky mnoho telefonátů, domluvení prohlídek a po příjezdu do Brna vždycky telefon z realitky, že už na prohlídku ani nemusím, že už je to pronajaté. Shánění ubytování je vždycky veselé.

Pridaj komentár

