Spoľahlivá MHD. Skoro.

Včera večer som sa vracal z kina. Mestskou hromadnou dopravou. Menovite linkou číslo 202, priamo z prvej zastávky – Rajskej.

 

A tak si čakám, čakám, 21:56 príde trolejbus. Na zastávke už bolo relatívne dosť ľudí – je to taký akurát čas na návrat z mesta, ak človek nemá v pláne nič extra. Prvá vec je, že tretie a štvrté dvere sa jednoducho neotvorili. A tak stojím, pozerám, a dvere nič. Jednoducho nič. Tak sa celá zastávka musela dostať dnu dvomi dverami. To bola zábava.

 

Ale dobre, dostal som sa dnu, cvakol som lístok a rovno som sa postavil na svoje miesto – do stredového kruhu. So slúchadlami v ušiach, v nich Linkin Park. Nič ma natrápi. No po piatich minútach stále stojíme. Hm, asi ešte bežia ďalší ľudia. Veď sa nemáme kam ponáhľať.

 

No v tom sa ozve pán vodič a pošle nás von. Trolejbus jednoducho nejde. Budeme si musieť počkať na ďalší. To je trochu nemilé. V ďalšom trolejbude bude dosť tesno, ale nech.

 

Tak čakáme ďalších 15 minút. A medzitým sa náš milý šofér s pokazeným trolejbusom rozhodol pre manévre. Pohol sa asi o desať metrov, aby nezavadzal na zastávke. Tak fajn, chytré od neho. Aspoň som si to myslel, kým sa nepohol ďalej – a neskončil priamo uprestred križovatky. Je to križovatka typu T, a trolejbus zablokoval všetky smery – zprava neprešlo nič, z jednej strany len menšie osobné autá. V žiadnom prípade nie trolejbus.

 

Takže okrem toho, že nefunguje jeden spoj, nepôjde ani nič iné. A to už tam maturovali dvaja šoféri – a servis nikde. To už som tam stál dvadsať minút s cviknutým lístkom – peniaze letiace von oknom. Alebo skôr trolejbusom.

 

Nič iné mi nezostávalo, len sa prejsť na Nivy a tam nasadnúť na linku 201 – ktorá tade našťastie chodí kvôli dočasnému presmerovaniu. A domov som prišiel o pol hodiny neskôr, ako som chcel. Čo už.

 

Tak okrem toho, že MHD je nespoľahlivá (čo už vieme), kde uviazla aspoň logika? Keď to poriadne nejde, prečo to pokúšať? A zastaviť tak celú jednu (dosť vyťaženú) linku.

Pridaj komentár

