Siedmy horcrux – Kapitola 5 – A život ide ďalej… – Časť 2

Druhá časť piatej kapitoly prekladu diela The Seventh Horcrux od Melindy. Predchádzajúce časti sú k dispozícii v archíve prekladu.

 

Cinkot pohárov, tlmené zvuky hudby a vzdialené výbuchy smiechu boli zvukmi, ktoré Harry počul, keď pomaly prichádzal k vedomiu. Bolo mu príjemne teplo a cítil sa tak bezpečne, ako už dlho nie. Ešte sa toho nechcel vzdať a otvoriť oči.

„Harry, presne ako dlho ešte plánuješ predstierať spánok?“ spýtala sa Ginny. Počul pobavenie v jej hlase a zároveň zacítil tú sladkú, kvetinovú vôňu, ktorú si s Ginny vždy spájal. „Zranený nie si a únava nie je žiadnou výhovorkou odmietnuť tanec, ktorý si mi sľúbený.“

„Tancovali sme,“ povedal Harry s úsmevom a zatvorenými očami.

„To ťažko! Aby si ma uspokojil, budeš sa musieť snažiť viac,“ povedala odmerane.

„Ale čo?“ spýtal sa Harry užívajúc si podpichovanie. Zrazu si spomenul na všetko, čo sa v ten večer stalo a otvoril oči.

Hneď sa posadil, zbežne sa pozrel na izbu a zachvátil ho slabý náznak paniky. Cítil, ako sa mu zrýchľoval tep, keď pomaly rozoznával okolie. Bol späť na mieste, o ktorom prisahal, že už ho nikdy viac nechce vidieť. Bol späť na Grimauldovom námestí… V Siriusovom dome.

Ležal na sedačke v jednom zo salónikov pri vstupnej hale a hlavu mal položenú v Ginninom lone. Pochopila jeho zdesenie a upokojujúco ho pohladila.

„Prečo sme tu?“ spýtal sa ťažko a snažil sa robiť hocičo, aby sa nemusel pozerať okolo seba.

Ginny sa prisunula bližšie a ovinula si ruky okolo jeho stuhnutých ramien.

„Poslali sme sem veľa ľudí zo svadby, spomínaš si? Mama sa rozhodla, že nikoho nenechá v Brlohu, kým nebudú ochranné zaklínadlá poriadne skontrolované, tak sme sa sem na noc presťahovali. Bill s Fleur odmietli pripustiť, že by im Voldemort dokázal pokaziť ich veľký deň. Párty pokračuje v tanečnej sále, zložila sa tam kapela a práve tam dole hrajú.“

Harry v Ginninom hlase mohol počuť, aké ťažké pre ňu bolo pochváliť Fleur.

„Bill je v poriadku?“ spýtal sa. Ak sa cítil tak zle ako on, tak Bill určite nebude tancovať. Pohol hlavou zo strany na stranu, aby zistil, či má silu tancovať. Cítil sa ako keby vedel prespať celý týždeň a z toho sa mu zdalo, že Bill nebude v lepšom stave.

„Ach, on je opretý v rohu a pozerá sa na Fleur, ako tancuje. Ledva pozerá a ona mu nechcela dovoliť použiť všetku jeho zvyšnú energiu na tancovanie. Som si istá, že na túto noc má s ním iné plány,“ odvetila so zábleskom v očiach Ginny.

Chvíľu mu trvalo, kým vstrebal, čo tým vlastne myslela. Keď mu to došlo, zapýril sa.

„Ginny!“

Jej slová zvírili obrazy toho, čo by Bill s Fleur mohli robiť a o tom naozaj nechcel premýšľať. A keďže mal Ginny tak pekne pritlačenú k sebe, jeho myšlienky zablúdili k nej. Takým spôsobom, že nikto z jej bratov by to nechcel. A jeho telo začalo odpovedať. Nepokojne sa pohol a zrazu mu golier jeho košele začal byť neznesiteľne tesný.

„Tak to upútalo tvoju pozornosť,“ povedala Ginny s úškrnkom, akoby presne vedela, čo spravila.

Mala pravdu, bol zamestnaný myšlienkami na jeho návrat na Grimmauldovo námestie, kým nepresunula jeho myšlienky na iné veci.

„Ron a Hermiona,“ hneď povedal a pozrel sa na ňu so znepokojením. „Videl som Ronovho patronusa, tak viem, že sa objavil, ale –“

„Nie je sa čoho báť,“ povedala Ginny upokojujúco, potriasla hlavou a položila svoju jemnú ruku na jeho pery. „Hermionu trafila nejaká kliatba, ale už ju ošetril. Naposledy som ju videla s mamou. Nemám od nikoho celý príbeh, radšej som sa zaoberala tebou, ale myslím, že to bolo niečo s hádkou medzi Ronom a Viktorom Krumom.“

Harry zastonal a tvár si skryl do dlaní. Ron, čo si spravil?

„Všetci traja sú niekde tu. Ron ťa bol párkrát skontrolovať, takisto Fred, George, Charlie a mama. Každých desať minút, alebo tak nejak, sa tu niekto z nich objaví. Myslím, že to je sprisahanie,“ zašepkala dramaticky Ginny. Zo zložitého uzla sa jej uvoľnili jemné pramene vlasov a keď si ľahla blízko neho, zašteklili ho na tvári. Túžil vyslobodiť aj zvyšok jej vlasov, rozpustiť ich.

„Neveria nám?“ spýtal sa s úškrnom.

„Mali by?“ odvetila a dvihla obočie.

„Tak, mali by sme si asi tú povesť zaslúžiť, nie?“ opýtal sa a rýchlo sa pretočil tak, že ona bola na chrbte a on ležal na nej. Ešte viac vlasov sa jej uvoľnilo, keď pritlačil svoje pery k jej a stratil sa v sladkosti bozku.

Pripadalo mu to ako hneď, keď sa od dverí ozvalo ostré zakašľanie. Harry sa neochotne odtiahol a uvidel Rona ako stojí medzi dverami s perou opuchnutou do dvojitej veľkosti a mračí sa.

„Musíte to robiť?“ spýtal sa s hlasom zvláštne zmeneným jeho tlstou perou.

„Určite,“ odpovedal Harry nehanebne a rýchlo pobozkal Ginny na pery. „Čo sa ti stalo?“

Keď Ron vošiel a sadol si oproti nim, Harry s Ginny sa posadili a jemne sa vzdialili.

„Ak si si pre bozkávanie s mojou sestrou nevšimol, Harry, tak pred chvíľou bola pri mojom dome bitka so smrťožrútmi,“ povedal rozladene Ron.

„Ale nepovedz! To by potom vysvetľovalo, prečo zase ležím, že? Sranda, že si nemôžem spomenúť, že som ťa videl počas bitky,“ povedal Harry a zamračil sa.

„Ty si mu to povedala,“ zamračil sa Ron na Ginny.

„Jasné, že áno,“ odpovedala Ginny a pritúlila sa znovu k Harrymu. On si ju chytil a ignoroval Ronov pohľad.

„Čo sa stalo Hermione?“ spýtal sa a nemohol sa rozhodnúť, či si má užívať súboj Ginny s Ronom alebo sa dozvedieť podrobnosti skôr, ako to vypukne do otvorenej súrodeneckej vojny.

„Viky sa ma pokúsil dostať s Reductom, ktoré sa odrazilo od maminej truhlice a trafilo Hermionu. Mama ju dala dokopy, ale nerozpráva sa so mnou. Ako keby to bola moja chyba,“ povedal Ron, prekrížil si ruky na hrudi a zamračil sa na celú izbu.

„Prečo sa ťa snažil prekliať?“ spýtal sa Harry a znovu sa začal cítiť veľmi unavene.

„Mohlo ho niečo vyprovokovať,“ priznal nabručane Ron. „Ale to vôbec nie je podstatné. On preklial ju a ona sa nebaví so mnou. Ako mám prísť na to, čo spraviť?“

Harry si vzdychol. „Čo si spravil Ron? Prečo ste na seba zaútočili? Myslel som si, že si mi už skôr povedal, že Hermiona s tebou ide na svadbu ako tvoje dievča. Bol som presvedčený, že je medzi vami všetko v poriadku.“

„Bolo to v poriadku, kým sa ten debil nesnažil zbaliť moje dievča,“ povedal nahnevane Ron a Harry ho podozrieval, že si ani neuvedomil, ako Hermionu nazval. „Potom, čo si šiel von s Ginny, som vedel, že skončíte pri bozkávaní. Nechcel som sa na to pozerať, tak som šiel pohľadať Hermionu. A v Brlohu som ju našiel v dobrej náladičke s Vikym.“

„Ale Ron, myslel som, že sme o tomto už hovorili. Išla s tebou na svadbu ako tvoje dievča. Myslel som si, že to, čo bolo medzi ňou a Viktorom, si prekúsol,“ povedal slabo Harry.

„Bolo mi to je jedno, kým bol len bývalý priateľ na tanečnom parkete, ale nebolo to v pohode, keď som ho našiel rozprávať sa s ňou, zatiaľ čo ona mala na sebe tie šaty a vyzerala tak, a sedeli v mojom dome pri mojom kuchynskom stole. Žiadny chlap by s tým nebol spokojný, Harry,“ zakončil Ron s výkrikom a ušami červenými ako jeho vlasy.

Mal pravdu. Harrymu sa nepáčilo, keď videl Jean-Luca s Ginny, a to medzi nimi v minulosti nič nebolo. Po prvý krát Harry pochopil a sympatizoval s Ronovými pocitmi k Viktorovi.

„Čo sa stalo potom? A čo si myslel tým, že si vedel, že skončíme bozkávaním sa?“ spýtal sa Harry, keď si rýchlo uvedomil, čo Ron povedal.

Ron prevrátil očami. „Priznaj si to, Harry. Nebol si schopný z nej spustiť oči celý týždeň a Merlin mi dosvedčí, že sa s tebou chcela bozkávať. Nevyzerá to, že by sa vedela kontrolovať.“

„Hej!“ zakričala pobúrene Ginny.

„Ani jeden z vás nebol veľmi diskrétny,“ povedal Ron a teraz veľmi pripomínal Percyho.

„To veru nie, ak si si to všimol aj ty,“ odpovedala chladne Ginny založila si ruky na hrudi.

„Očividne som mal pravdu. Dokázali ste to, keď som vošiel. Máte šťastie, že som nebol mama,“ povedal Ron a prižmúril oči.

„Mama je práve teraz tak vďačná Harrymu, že by sme tu mohli rovno aj šukať, a ona by to dovolila,“

odpovedala odmietavo Ginny.

„Ginny!“ zakričal Harry a rýchlo sa pozrel na Rona, aby odhadol jeho reakciu. Sedel bez pohnutia ako kameň a otváral ústami ako ryba na suchu.

„Je to tak. Zachránil si Brloh, Harry. Teraz by sa odvrátila, nech by sme robili čokoľvek. Naozaj by si mal využiť túto výhodu a povedať jej, že sa nevraciaš späť do nášho domu. Zober si to z tej strany,“ povedala Ginny a rozmýšľajúc si hrýzla peru.

To nie je zlý nápad, pomyslel si Harry, a lámal si hlavu nad tým, ako sa Ginny dozvedela, že sa nevracia späť. Ešte sa nerozprávali o budúcnosti. Jediné, čo vedel, bolo, že ju v tej svojej chcel.

„Nemôžem jej ešte povedať o mojich plánoch, keď ani sám neviem, aké sú. Mimochodom, pomohol by som Billovi za každej situácie,“ povedal úprimne Harry.

„Čo sa toho týka, Harry… Je mi to fakt ľúto,“ povedal Ron s pohľadom upretým na koberec.

„Čo je ti ľúto?“ spýtal sa Harry.

„Je mi ľúto, že som tam nebol, keď začal boj. Sľúbil som ti, že tam budem vždy po tvojom boku a nechal som sprostého Vikiho odpútať ma pri prvom náznaku problémov. Dokonca som nevedel o dementoroch, lebo som bol zamestnaný hádkou. Potom, čo sa Hermiona zranila, nezvládol som to. Nemohol som myslieť na nič iné okrem toho, ako ju ochrániť. Spamätal som sa až keď ty si bol na kopci a pomáhal Billovi.

„Mal som tam byť celý čas s tebou,“ povedal so zvesenými ramenami Ron.

„Obaja sme tam mali byť, Harry,“ povedala Hermiona od dverí. Bola veľmi bledá a oči sa jej ligotali čerstvými slzami a upreto hľadela na Rona.

„Hermiona!“ povedal šťastne Harry, že ju vidí na nohách.

„Si v poriadku?“ opýtala sa ho a zabodla doňho oči, aby spravila zbežnú kontrolu.

„Som. Ty si tá, ktorá bola zranená, ako som práve počul,“ odpovedal Harry.

„Ach, to je nič. Musím sa pár dní šetriť a brať elixír na zopár zlomených rebier. Nič vážne. Ty si bol úplne mimo a Ginny k tebe nechcela nikoho pustiť,“ povedala Hermiona s nesúhlasným odfrknutím.

Ginny sa v rozpakoch začervenala. „Spal.“

„Vyzerá to tak, že je teraz všetko medzi vami dvoma v poriadku. Som z vás šťastná. Správal si sa hlúpo, Harry,“ povedala Hermiona a milo sa naňho a na Ginny usmiala.

Harry jej výčitku odignoroval.

„Keď už hovoríme o tom, kto je hlúpy…“ povedal a významne sa pozrel na ňu a Rona.

Hermiona jemne zdvihla svoj nos do vzduchu. „Ako vždy, Ron to prehnal.“

„Takže prehnal, hej? Keď som vošiel do kuchyne, tak jeho ruky boli všade. Čo som si mal myslieť?“ povedal nahnevane Ron.

„Všade? Tak to rozhodne nemal, Ronald Weasley. Spýtal sa, či som šťastná a ja som ho uistila, že som. Objali sme sa a ukončili by sme rozhovor, keby si nevletel do izby ako keby ťa všetci čerti naháňali,“ povedala podráždene Hermiona.

„Jeho ruky… Počkať… Čo? Ty si mu povedala, že si šťastná? So mnou?“ povedal veľmi neisto Ron.

Hermionine oči znežneli. „Naozaj si sa bál, keď si si myslel, že som zranená?“ tichučko sa spýtala.

Harry si hneď želal, aby bol niekde inde. Hocikde. Ron a Hermiona boli jeho najlepší priatelia na svete, ale on si naozaj neželal byť svedkom tejto stránky ich vzťahu.

„Mamka sa ešte stále vešia na Percyho?“ spýtala sa Ginny. Určite sa tiež cítila neisto pri Ronovom a Hermioninom rozhovore.

„Percy? Percy je stále tu?“ spýtal sa Harry.

„Áno. Keď začal útok, rozprával sa s mamou a otcom a mama trvala na tom, že máme ostať spolu,“ odpovedala Ginny.

„Debil bol prekvapený, že smrťožrúti by skutočne mohli zaútočiť na Brloh. Ako keby nemohol uveriť, že by si ho všimli. Alebo nás. Viem, že mama je šťastná, že ho tu má a môže sa s ním rozprávať, ale neverím mu. Nemyslím si, že by tu mal byť,“ povedal Ron temne.

„Rozmýšľala som o tom, Harry,“ odvážila sa Hermiona. „Myslím, že sa veľa nových ľudí dozvedelo o hlavnom stane. Naozaj si myslíš, že bol dobrý nápad použiť ho ako útočisko?“

„Áno,“ odvetil krátko Harry.

„Viem, že bolo nevyhnutné dostať ľudí do bezpečia, ale ministerstvo má tiež bezpečné domy pre takéto príležitosti,“ povedala Hermiona.

„Ja si myslím, že použiť tento dom ako útočisko pre hocikoho, kto uteká pred smrťožrútmi, alebo ministerstvom, ja presne to, čo by Sirius chcel,“ odpovedal ticho Harry. „Mimochodom, som si istý, že Divooký na každého, kto odchádza, používa zabúdacie zaklínadlo, a navyše kúzlo spoľahlivosti nikomu neumožňuje povedať miesto.“

„Nemôžu povedať miesto, ale môžu povedať, kto je tu a o kom si myslia, že je zapojený,“ trvala ďalej na svojom Hermiona.

„Ako je možné, že kúzlo spoľahlivosti stále funguje, aj keď je Dumbledore m…“ opýtal sa Ron, no po rýchlom pohľade na Harryho smerom stíchol.

„Spoľahlivosť funguje, aj keď strážca tajomstva umrie. Inak by stačilo len zabiť strážcu. Je to pomalé, postupné slabnutie mágie a ponecháva čas na obnovenie kúzla s novým strážcom tajomstva. Myslím, že naším je profesorka McGonagallová,“ povedala Hermiona.

„Je,“ prikývla Ginny. „Percy nie je jediné bezpečnostné riziko. Je zopár vzdialených členov Fleurinej rodiny, o ktorých nič nevieme.“

„A ja by som povedal, že Jean-Lucifer je príliš sprostý na to, aby bol smrťožrútom. Síce zobrali Prašivca, takže nikdy nevieš,“ povedal s grimasou Ron.

Pri tom všetkom chaose okolo útoku Harry zabudol na Jean-Luca. Rýchlo sa zbežne pozrel na Ginny, aby videl jej reakciu.

Iba prevrátila očami. „Neboli ste k nemu veľmi milí,“ povedala akoby celej izbe, no nevyzerala, že by ju to nejako trápilo.

„Harry ho nenávidí,“ odpovedal Ron, akoby tým bolo všetko vyriešené.

„Nikto z nás nemal rád Jean-Luca,“ povedal Harry rozhorčene. „Myslím, že Fred s Georgom si z neho plánovali vystreliť, ale neviem, či to už spravili.“

„Nespravili,“ povedala Ginny a oprášila si lem šatov.

„Ako vieš?“ spýtal sa Ron.

„Lebo ich Bill predtým varoval. Jean-Luc prinútil Harryho žiarliť a Bill mal dojem, že to je to najlepšie, čo mu pomôže prekonať jeho komplex vznešenosti. V skutočnosti ho Fleur na to nasadila“ odpovedala Ginny a márne sa snažila potlačiť úškrn.

„Takže to bolo sprisahanie?“ opýtal sa Harry, zarazený rozsahom toho, čo všetci Weasleyovci dokážu spraviť, len aby ho presvedčili.

„Istého druhu,“ odpovedala Ginny a mykla plecami. „Nezahrávaj sa s Weasleyovcami.“

„Čo to počujem o zahrávaní si s Weasleyovcami? To sa jednoducho nemôže stať,“ povedal Fred, keď vošiel do izby.

Jeho habit bol roztrhaný a špinavý, s magicky pripevnenými kvetinkami na zvláštnych miestach, akoby sa snažil zamaskovať skazu. Samozrejme, že tento plán úplne zlyhal a ešte zvýraznil katastrofu. Harry ho ale podozrieval, že to bolo presne to, čo Fred zamýšľal.

„Je to zlé v toľkých smeroch,“ odpovedal George, vždy záhadne naladený na myšlienky svojho brata.

„Čo tu robíte, vy šaškovia? Myslel som si, že ste zaneprázdnení lovením všetkých Fleuriných priateliek,“ spýtal sa svojich starších bratov Ron znechutene, a zároveň hrdo.

Vlna vyčerpania sa opäť prevalila cez Harryho, znovu sa oprel o gauč, zatvoril oči, a započúval sa do vzájomného podpichovania svojich priateľov.

Fred dramaticky vzdychol: „Tak veľa žien…“

„…a tak málo času,“ doplnil ho George.

„Mimochodom, prečo ste si na túto svadbu nepriviedli vlastné partnerky?“ spýtala sa Ginny. „Som si istá, že musí existovať niekde niekoľko čarodejníc, ktoré ešte neboli varované.“

„Partnerky?“ spýtal sa Fred s náznakom zdesenia. „Prečo by sme si chceli priviesť partnerky na udalosť, kde je toľko krásnych Francúziek.“

„Francúzskych víl,“ dodal George.

„… ktoré ešte nemali to potešenie spoznať nás. Sme odhodlaní obetovať sa pre ich najväčšie dobro,“ povedal Fred.

„Pomoc,“ prevrátila oči Ginny a udrela Harryho do rebier. Už zase zospával. Otvoril oči naširoko ako sova a snažil sa koncentrovať na rozhovor.

„A čo Angelina?“ spýtala sa Hermiona. „Myslela som si, že sa vídavate.“

„Angelina?“ spýtal sa prekvapene Fred. „Boli sme spolu na Vianočnom plese v šiestom ročníku, ale pokiaľ viem, tak to nebol záväzok na celý život. Ak by bol, tak teoreticky by si ty mala sedieť na tej sedačke s Viktorom Krumom.“

Ronov výraz hneď skysol a Hermione zružoveli líca.

„Ach, nie zase,“ povedala Ginny a unavene vzdychla. „Inak čo máte zalubom vy dvaja? Mali ste extrémne previnilé výrazy v tvári, keď ste sem prišli.“

„My? Previnilé výrazy?“ spýtal sa s náznakom zdesenia Fred.

„Musíme ťa ubezpečiť, drahá sestra, že sme perfektne zvládli umenie skrývania viny výrazmi nonšalancie,“ odpovedal zamračene George.

„Nevinnejšie by sme už vyzerať nemohli,“ povedal Fred.

„No jasné,“ povedala Ginny pobavene.

„Ledva sme sa vyhli maminmu hnevu. Je práve trochu vyvedená z miery, lebo sa zdá, že sláviky zo svadby nás nielen nasledovali sem, ale aj získali zvláštnu záľubu pre Percyho hlavu,“ dokončil George so zlomyseľným úškrnom.

„Poletujú okolo tým najnepríjemnejším spôsobom,“ povedal Fred.

„A vy o tom nič neviete?“ spýtala sa Ginny.

„No, myslím, že to má niečo s množiacim sa vtáčím krmivom, ktoré sme mu nasypali do vlasov, keď sa nepozeral,“ povedal George so zamysleným škrabaním sa na hlave.

„S maskovacím kúzlom na ňom, samozrejme,“ dokončil Fred.

Harry, Ginny a Ron sa zachichotali, zatiaľ čo Hermiona dávala najavo svoj nesúhlas zatskaním. Harryho svrbeli oči a neúspešne sa pokúsil skryť ďalšie zívnutie.

„Mama je z toho, že tu je, ako námesačná, ale Moody trvá na tom, že neodíde bez Zabúdacieho zaklínadla. Teraz sa o tom hádajú. Moody rozdáva Zabúdacie zaklínadlá ako čokoládu z Medových labiek,“ povedal George.

„Dobre teda, poďme a zatancujme si ešte, kým párty úplne skončí,“ povedala Ginny rozžiarene.

„Nemyslím si, že Harry veľmi vyzerá na tancovanie, Ginny,“ povedala Hermiona s pohľadom upretým na Harryho. Prinútil sa sedieť rovnejšie.

Ginny sa chvíľu prezerala Harryho, kým rezolútne prikývla. „Bude v poriadku. Pred tým, než sa rozhodneme, čo sa stane zajtra, potrebujeme všetci jednu dobrú noc.“

Harry vedel, že má pravdu. Naozaj sa o ničom dôležitom nerozprávali. Väčšinu času od ich opätovného zblíženia sa strávili tým, že sa bozkávali ako zmyslov zbavení. Niežeby to bolo zlé, pomyslel si, ale aj tak sa ráno bude musieť ťažko rozhodovať. Dnes chcel využiť túto poslednú šancu v trblietajúcom sa vílom svetle a predstierať, že budúcnosť nevyzerá tak pochmúrne.

Opretý o Ginny a Rona nasledoval ostatných z izby zatancovať si ten posledný tanec.

Pridaj komentár

