Závislosť? S najväčšou pravdepodobnosťou…

masseffect

Aj keď som študent informatiky a počítače vypĺňajú množstvo môjho času, na týchto stránkach o nich píšem len málo alebo vôbec. No dnes urobím výnimku – výnimočná situácia si ju priam žiada.

 

Nie je to tak dávno, čo som pocítil počítačovú nudu. Popri čítaní stránok istého denníka, správy tohto blogu a sedenia na Facebooku som zistil, že nemám čo robiť. A tak som sa začal rozhliadať po nejakej hre, ktorá by ma aspoň na chvíľu zabavila. Po nejakej tej hodinke rozhodovania a porovnávania som siahol po vecičke z dielne BioWare, ktorá má na konte aj prvý Neverwinter Nights. Tá “vecička” sa volá Mass Effect a je to sci-fi RPG.

 

Musím povedať, že som nečakal veľa. Dobrú grafiku, keďže to je hra z minulého roku. Hlúpe ovládanie, lebo to pôvodne vydali na Xbox 360. A trápny príbeh, lebo v tom bol namočený aj Microsoft. Ale čuduj sa svete (a ja sa čudujem doteraz – po vyše štyridsiatich hodinách hrania) bol som až zaskočený tým, aké SKVELÉ (nie skvelé, ani Skvelé; jednoducho SKVELÉ) to nakoniec bolo.

 

Toto ale nemá byť recenzia. Chcem len povedať, že po prvej hodine hrania som sa do toho tak strašne zažral, že som hral vyše 5 hodín v kuse (tu musím podotknúť, že ja v žiadnom prípade nepatrím k ľuďom, ktorí hrajú hry aktívne, často a dlho). Nadišiel víkend a ja som ho takmer celý strávil vo svete Mass Effectu. V piatok som sa normálne tešil na to, ako sa už konečne dostanem von zo školy, aby som mohol pokračovať v hraní. Jednoducho sa nedalo odolať.

 

Päť dní ma nebolo vidno na ICQ. Ľudia už sa začínali sťažovať, že tam nie som, keď ma treba. Ale ja som jednoducho nemohol. Nedokázal som sa odtrhnúť. Tak pútavý, farbistý a prepracovaný príbeh. Tak rozsiahly vesmír. Toľko úloh čakajúcich na splnenie. Toľko možností. Priznám sa, že môj herný žáner je RPG. Nedám dopustiť na Neverwinter Night, Neverwinter Nights 2, Zaklínača. Všetky som hral veľmi rád a opakovane. Ale až Mass Effect mi ukázal, kam až sa dajú hranice žánru posunúť. A bolo to. Mass Effect u mňa získal ocenenie “Najlepšia hra môjho života”.

 

A potom som prišiel späť do Bratislavy a odporučil som ME jednému kamarátovi. Ten na to najprv pozeral dosť nedôverčivo (chalan hrá hlavne multiplayerovky, singlovky len veľmi zriedka), ale o pár dní mi napísal, že ho to chytilo rovnako (ak nie viac) ako mňa. A tak sme teraz závislí obaja – a obaja sme do jedného týždňa od ukončenia prvého passu zahájili pass druhý a podrobnejší. Jednoducho nebudeme mať pokoj, kým nesplníme všetky úlohy a nedosiahneme s našimi postavami maximálnu úroveň. Ak sa nám to nepodarí na druhý raz, bez veľkého rozmýšľania sa pustíme do hry aj po tretí krát.

 

Zdá sa, že nie je cesty späť – buď dohráme, alebo budeme hrať. Preto tento článok vnímajte v dvoch rovinách – ako odporúčanie výbornej hry žánru RPG a ako varovanie, že ak sa do nej pustíte, môže sa vám stať, že sa neodrhnete od obrazovky, kým neuvidíte záverečné titulky.

 

A podľa vyjadrení BioWare-u bude z ME trilógia. Herné nebo! A zároveň peklo. Sme prekliati. Ale nič sa nedá robiť – som rád. 🙂

One thought on “Závislosť? S najväčšou pravdepodobnosťou…

  1. sax

    Velmi plynule citanie. Tvoj blog je desivo prijemny na omak. Dychli na mna stare casy. Cira nahoda, s dorazom na cirost. Aj s temnym dracim dychom. Rada by som citala aj dalej….

Pridaj komentár

