Watchmen the Movie

watchmenVčera sa mi opäť po dlhej dobe podarilo dostať sa do kina. Nedokážem presne povedať, prečo som si vybral práve film Watchmen. Nejako sa to “prihodilo”. 🙂

 

Musím priznať, že film ma oslovil po grafickej stránke. Vizuálne spracovanie bolo naozaj na dobrej úrovni. Príbeh bol miestami trochu zvláštny tým, že takmer polovicu filmu vlastne o nič nešlo – hlavní hrdinovia spomínali na časy, keď boli ozajstnými super hrdinami. No tie časy sú dávno preč a z celej skupiny zostali už len niekoľkí, a aj tí zavesili masky a kostýmy na klinec. A keď jedného z nich zabijú, začína sa pátranie po príčinách. A následkoch.

 

Povedal by som, že na niekoľkých miestach bol film naozaj zaujímavý – pohľad na špinu a dno spoločnosti (či už fyzické alebo morálne) bol podaný skvele. Taktiež aj retrospektíva hlavných hrdinov bola zaujímavá, keďže ukazovala “tých dobrých” vo svetle ich vlastných chýb a prešľapov. Teda žiadni neporaziteľní morálni spasitelia ľudstva, ale ľudia, schopní urobiť chybu rovnako ľahko ako každý iný.

 

Na druhej strane, film obsahoval na môj príliš veľa krvi a brutality. Momenty, ako napríklad keď jeden z “hrdinov” vo vojne vo Vietname zastrelí v návale zlosti tehotnú ženu (tehotnú s ním), sú dosť drsné. Jednoducho povedané, film nie je pre citlivejšie povahy.

 

A už vôbec by som nepovedal, že je to film vhodný pre deti – čo si však niektorí rodičia neuvedomili. V sále so mnou sedelo niekoľko rodičov so svojimi ratolesťami vo veku okolo desať až dvanásť rokov. Na tento film jednoducho šla reklama, no pozabudla upozorniť, že film má hodnotenie R (teda pre osoby pod 17 rokov len v sprievode rodiča alebo osoby staršej ako 21 rokov [americké hodnotenie]). Rodičia to splnili, ale aj tak sa mi to nezdá veľmi vhodné.

 

Zrátané a podčiarknuté – film Watchmen nebol celkom stratou času. Ale mohol som si vybrať aj niečo hodnotnejšie.

Pridaj komentár

