Prvá skúška za nami

Je to tak, dnes som absolvoval svoju vôbec prvú skúšku na vysokej škole. Bol to predtermín (skúškové obdobie nám oficiálne začína až 19.01.) z lineárnej algebry a dalo sa čakať, že to bude zabiják, pretože o našom prednášajúcom sa vie, že na predtermíny dáva tie najťažšie veci.

 

Musím sa priznať, že som sa poctivo učil – za posledný týždeň nebolo dňa, kedy by som sa aspoň nepokúsil niečo zopakovať, prepočítať, naučiť sa. Celý čas mi liezla na nervy Steinitzova veta a štvali ma lineárne zobrazenia. Týždeň ubehol a dnes som nastúpil ku skúške s vedomím, že aj keby sa mi nepodarilo uspieť, ďalší predtermín je v stredu a potom mám ešte tri pokusy cez skúškové obdobie. Nemal som čo stratiť, v najhoršom prípade by som si pozrel zadanie, podpísal by som sa, vstal a odišiel by som. Aspoň by som vedel, čo ma čaká.

 

K takejto krajnej možnosti som sa ale uchýliť nechcel, pretože by to znamenalo, že aj keď som sa učil celý týždeň, nezvládol som učivo (a to by som sa musel veľmi hanbiť za seba). Nakoniec som mal šťastie – dve kľúčové otázky mi sadli, čo znamenalo, že som nemusel odchádzať hneď na začiatku (keby som ich nedokázal zodpovedať, ani by som sa nemusel ďalej snažiť). Musím povedať, že týždenná príprava sa oplatila a pokryla celú prebratú teóriu.

 

No ako inak, na niečo som zabudol – úplne som odignoroval cvičenia a keďže na predtermín nie je potrebný zápočet, skúška obsahovala aj tri výpočtové príklady. A z tých som zvládol iba jeden, čo moje hodnotenie prudko zhoršilo.

 

Nakoniec som však z toho vyšiel víťazne – s odretými ušami (čo ušami, skoro oskalpovaný 😉 ), ale ešte v tolerancii – dostal som trojku, z čoho vôbec nemienim robiť vedu. Prvá skúška je úspešne za mnou. Zostávajú ešte štyri…

One thought on “Prvá skúška za nami

Pridaj komentár

