Neoficiálne preklady Breaking Dawn a Midnight Sun

breaking_dawn_coverVďaka komentáru jednej mojej čitateľky (meno neuvediem, ale srdečná vďaka odo mňa a celkom iste aj celej komunity “Twilighterov”) som zistil, že fanúšikovské preklady oboch diel sú relatívne ľahko dostupné. A pre tých, ktorí hľadali a nenašli, alebo nehľadali a nenašli, alebo len nenašli 😉 prinášam odkazy na obe knižky.

 

Zdôrazňujem, že ide o fanúšikovské preklady, teda nie o prácu profesionálneho prekladateľa, z čoho vyplývajú aj isté problémy. Keďže som si nenašiel čas skontrolovať kvalitu prekladu, nemôžem sa k nej vyjadriť, ale býva zvykom, že takéto preklady nedosahujú veľmi vysokú kvalitu. Ak na preklade pracovalo viac autorov, štýl prekladu býva často nekonzistentý a dá sa zistiť, kde jeden človek prestal a druhý začal. Taktiež zalomenie a výsledná úprava dokumentu býva často pochybná. Na toto som si čas našiel a musím konštatovať, že to je aj prípad prekladu Breaking Down – zalomenie je veľmi neprehľadné a riadkovanie je doslova stresujúce.

 

O Mindight Sun poviem len toľko, že ide o Twilight písaný z pohľadu Edwarda Cullena a dielo nie je dokončené. Autorka jeho písanie pozastavila na neurčito po tom, ako koncept (12 kapitol) prenikol na internet a jeho dokončenie je možné, no podľa autorky to nebude skôr, ako o dva roky. Preložených je doposiaľ jedenásť z dvanástich kapitol, pričom všetky sú zverejnené len na internete (a teda nie ako súbor na stahnutie). Kvalitu prekladu som opäť nekontroloval.

 

A tú sú sľúbené odkazy:

Breaking Down:

MediaFire (nedovolil som si umiestniť súbor na svoj server, aby som náhodou neporušil práva autorov – upload teda nie je môj a ak sa stane nefunčným, bude zbytočné kontaktovať mňa)

 

Midnight Sun:

Kapitola 1

Kapitola 2

Kapitola 3

Kapitola 4

Kapitola 5

Kapitola 6

Kapitola 7

Kapitola 8

Kapitola 9

Kapitola 10

Kapitola 11

 

Ak sa pustíte do čítania, bol by som veľmi  rád, keby ste si našli chvíľku a zhodnotili kvalitu prekladu – pomôžete tak ďalším čitateľom.

 

Príjemné čítanie. 🙂

 

(EDIT)

 

Konečne som sa dopátral aj prekladu dvanástej kapitoly. Tu ju máte:

Časť 1

Časť 2

117 thoughts on “Neoficiálne preklady Breaking Dawn a Midnight Sun

  1. eranis

    marecku, midnight sun je aj na jej oficialnej stranke a tam sa da stiahnut (keby si nahodou nevedel 🙂 )… teda po anglicky, ale nemyslim ze by to bol nejaky problem, je to lahko citatelne, ostatne ako cely twilight

  2. Mar3ek Post author

    Bohužiaľ, preklad ako taký nie je môj, takže naozaj neviem povedať, kedy by mala byť hotová aj posledná kapitola.
    A pochvala v tomto prípade patrí prekladateľke. 🙂

  3. monicka

    mne sa ten preklad rozhodne pozdaval… bol okisem 🙂 len sa mi nepacilo formatovanie breaking daws… thake divne a kazilo to obcas pozitok 😀

  4. Mar3ek Post author

    Ospravedlňujem sa všetým, ktorí sa už stihli prečítať až do jedenástej kapitoly Midnight Sun – pri písaní článku som urobil chybu a odkaz na jednátu kapitolu ukazoval na desiatu. Chyba bola opravená.

  5. Asmodee

    preklad Midnight Sun je perfektný, aj keď pri čítaní som skoro prišla o oči, biele na čiernom….BRRR 😀 a BD bolo literárna lahôdka, prečítala som to na jeden šup, vrele odporúčam, preklad je znesiteľný, len zase problém s formátovaním, ale fanúšikov ani to neodradí 😀

    1. kika

      ahojtééé mne ssa to celkom pozdavalo pretoze ja som toho velky fanúšik a jednu knihu maám prečiítanú najmene 20krát a to doslovne 😀 . Ale mám takuú malú prozbu skús prosím o tom zistit co naj viac a prosiím ak priíde nejaky novi text tak ho prosiím hned prelž hrozne sa tešiím pretože je to velmi dobre preložene 😀 dakujeém :*

  6. kik&c

    hezký preklad midnight sun… inač super ze je tu aj na breaking down,ale ja sa nehám prekvapit a počkam si na knihu ,na official translate 🙂 tu si radsi kupim 🙂

Pridaj komentár

