Zápočtový program hotový

V priebehu môjho štúdia informatiky sme dostali za úlohu naprogramovať zápočtový program – teda vlastný netriviálny program, ktorý má vplyv na celkové hodnotenie predmetu. Dnes som usúdil, že dielo by malo byť dokonané.

 

Ako tému svojho zápočtového programu som si zvolil Dračí Doupě, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Po prvé – na danú tému mám už rozsiahlu prácu hotovú, takže nebudem musieť začínať od nuly. Po druhé – je to ideálna príležitosť, ako program vylepšiť a nerobiť to “len tak” pre nič za nič. Po tretie – daný program je značne netriviálny, takže by mal byť ako zápočtový program ideálny.

 

Hlavná myšlienka programu je simulácia súboja podľa pravidiel pre rozšírený súboj Dračího Doupěte. Takú funkciu už obsahuje môj Asistent hráča DrD, ale pre účely zápočtového programu som túto funkciu značne vylepšil. Zmeny sa dočkalo hlavne ovládanie, čiatočne som zmenil grafické rozhranie programu a vytvoril som zopár nových funkcií.

 

Súčasťou zápočtovéh oprogramu je aj písanie dokumentácia, a to ako programátorskej, tak užívateľskej. Oba súbory som napísal a dnes (s trochou šťastia) aj dokončil.

 

Po úspešnom odovzdaní sa táto vylepšená verzia simulátora súbojov stane súčasťou Asistenta hráča DrD, spolu s dokumentáciou a ďalšími plánovanými zmenami. Zostáva mi už len dúfať, že môj program bude hodný zápočtu. 😉

One thought on “Zápočtový program hotový

Pridaj komentár

