Stephenie Meyer – Twilight sága, časť 3 – Zatmenie

eclipsecoverJe to celkom zaujímavé, ale prečítať ďalšiu knihu zo série Twilight mi opäť trvalo len dva dni. Asi som sa na to celkom chytil. V každom prípade, ako s každou aspoň trochu hodnotnou knihou, nasleduje moje “pseudokritické” zhodnotenie.

 

Ak ste sledovali moje predchádzajúce zhrnutia častí tejto ságy, viete, že príbeh sa točí okolo dvoch hlavných hrdinov – Isabelly Swanovej a upíra Edwarda Cullena. Po spoznávaní sa v prvom dieli a odlúčení v druhom prichádza opäť zblíženie. Čo viac by si Bella mohla priať? Edward je späť a s ním aj zmysel jej života.

 

(Zdanlivo) jediným problémom zostáva to, že Isabella stále nedokáže presne definovať jej vzťah k Jacobovi Blackovi (vlkodlakovi). Na jednej strane je človekom (aspoň väčšinou), ktorý ju v čiernom období Edwardovej neprítomnosti držal nad hladinou zúfalstva a tým ušetril Belle a jej okoliu mnoho starostí. Bol jej najlepším priateľom. Jacob však na Bellu pozerá trochu inak – chce získať jej srdce pre seba – čím vzniká istá rivalita medzi ním a Edwardom.

 

A Isabella sa stále nevie rozhodnúť. Má Jacoba nadobro opustiť? No to nemôže – veď by ho to tak hlboko ranilo. A pri tom všetkom miluje Edwarda bezhraničnou láskou. Tak ako to vyriešiť?

 

Tento problém je prítomný v celom deji Zatmenia a je tak hlavným konfliktom citovej stránky diela. A do toho sa ešte zapletie Victoria – upírka, ktorej druha zabil Edward, keď v prvom dieli tetralógie zachraňoval Belle život. Prisahala si, že sa pomstí. Oko za oko, zub za zub, druh za druha.

 

Tento raz na to ide veľmi premyslene – Seattli si vybuduje svoju malú súkromnú armádu zloženú čisto len z najsilnejších a najkrvilačnejších upírov – tých čerstvo zrodených.

 

A tak je Bellin život znovu v ohrození a Cullenovci sa pripravujú na obranu. Problémom je, že Alice (Edwardova sestra s darom vidieť do budúcna) má zastretý “výhľad” a tak nevie predpovedať, kedy úder príde. A keď príde, je natoľko prekapivý, že jedinou možnosťou ako mu odolať, je spojiť svoje sily s vlodlakmi z rezervácie La Push – Jacobovou svorkou. Takáto aliancia je však takmer nemožná, každý predsa vie, že upíri a vlkodlaci sú nepriatelia na život a na smrť. Podarí sa dosiahnuť kompromis? A podarí sa ho dosiahnuť včas?

 

Postupne sa tiež blíži termín ukončenia strednej školy a s ním aj deň, keď sa Bella má stať členkou Edwardovej rodiny a stáť mu po boku až na večnosť. Je to jej najvrúcnejšie želanie a tiež aj najväčší strašiak. To by však nebola Isabella Swanová, aby sa jej život nezkomplikovaj ešte o čosi viac, a Edward jej dá na výber – buď svatba, alebo ju odmietne premeniť. A to je ďalšia dilema v už tak rozhádzanom a zložitom živote Isabelly Swanovej.

 

Knižka Zatmenie je (rovnako ako predchádzajuce diely) výborne napísaná a hĺbka, do ktorej autorka dokáže podať aktuálne citové rozpoloženie je až neuveriteľná. Práve pomocou popisu myšlienok a pocitov sa dostávame až do hlavy hlavnej hrdinky a príbeh je o to zaujímevejší – cítime s Bellou jej problémy, trápenia aj radosti. A práve to robí z celej Twilight ságy neodolateľné čítanie – zžívame sa s Bellou a možno si dokoca položíme aj otázku “Ako by som to spravil(a) ja na jej mieste?”.

 

Tretie pokračovanie úspešného cyklu je skvelé. Možno nie také dobré ako prvý diel, ale na druhej strane o niečo lepšie ako diel druhý. Rozhodne stojí za prečítanie.

364 thoughts on “Stephenie Meyer – Twilight sága, časť 3 – Zatmenie

  1. Denisa

    Práve sa mi to zdá zvláštnem pretože dvojka sa mi páčila viac, a keď hovoríš že 3 je lepšia ako 2….ach ja som tak rada…:D
    *prosím vás ľudia mňa si nevšímajte, pripadám si šialená*
    nie vážne…stihlo sa mi o tom 3x snívať….XD XD

    1. Maťa

      Boze baby, ani nehovorte, ja som na tom zavisla a to sa mi nestalo asi 10 rokov, aby som sa nejak takto dala zatiahnut do nejakej knizky, moj muz uz sa mi zacina smiat :o)))))))))) Ale ked tam az citit tie emocie, ktore v tom realnom svete nie su take intenzivne….

      1. Kikuska

        Baby mne sa o tom snivalo uz asi 10krat,,kamoska ma na to ta poblaznila ze sa neviem odtrhnut od kniziek twilight sagy,,film som videla uz asi 30krat ale knizka sa s tym neda porovnat,,tesim sa na 2ku v kine ,,ale kniha sa s tym neda porovnat:)stephanie meyer je uplne uzasna spisovatelka:)

  2. Veronika

    Súhlas, že druhá a tretia časť mohli byť pokojne zhustené do jednej knihy – v prospech tretej časti. Dvojka sa vliekla a nepomahalo ani pohravanie sa s Romeom a Juliou. Momentálne čítam štvroku Breaking Dawn a som milo prekvapená – akoby sa autorka poucila a sklbila efekt napatia z jednotky s najlepsimi napadmi celej predoslej trojice, je to velmi dobre 🙂

  3. Veronika

    ahojte prosim vas neviete mi poradit kde na nete by som si stiahla 3. a 4. cast???lebo to nevydrzim..cakat kym vyjdu zvysne dve…a pokial ich vsetky neprecitam nebudem mat pokoj v dusi…tiez mi z toho trosku zasibava..ale to vzdy ked sa tak zahlbim do knihy…:o)

    1. Martina

      Ahoj,mohol by si mi poslat link na 2,3,4?…..chcela by som si to precitat…film bol skvely a citala som jednotku a preto som to chcela vidiet aj vo filmovej podobre….Dakujem vopred

    2. natali

      Ahoj prosim ťa poslal by si tie odkazy aj mne? Strašne moc sa mi Twilight páči. Je to úžasný film aj príbeh 🙂

      1. Pavel

        Prosím ťa posli aj mne 3. a 4. časť ságy. Ja som to ešte nečital ale moja manželka sa už nevie dočkať kým výjdu dalšie knihy. Vopred veľmi pekne ďakujem.

  4. Michaela

    caute vsetci, mam taky isty problem ako Veronika, precitala som Sumrak a Nov- ten mimochodom za 6 hodin 🙂 , a trojku nemozem zohnat, vedel by mi niekto poradit kde by som si to mohla stiahnut? dakujem vopred, fakt mi to pomoze 🙂

  5. Lydka

    Prosim, neviete mi poradit, kde by som mohla nájst a stiahnut si tie knihy (3 a 4)? Dajte mi prosim vediet na: (mail nezverejnený) Dakujem.

  6. Lydka

    Prosím, mohol by si mi poslat postup ako si tie knihy 3 a 4 časť stiahnem? Dakujem tisic-krát. Posli na (mail nezverejnený) DAKUJEM

  7. Nika

    Ahojte. Zatial som precitala iba jednotku, ale dvojku budem mat zachvilu v rukach 🙂 neviete niekto poradit kde by sa dala stiahnut trojka a stvorka?

  8. linda

    ahojtee, tiez zhanam 3 a 4 diel prosim nemohli by ste mi tiez zaslat stranku kde sa budu dat stiahnut alebo precitat rovno..hociaku..dakujem
    na mail (mail nezverejnený)

Pridaj komentár

