Pražský týždenník, číslo 4, 5

Tak mám za sebou ďalšie dva týždne môjho pôsobenia v Prahe. Dalo by sa povedať, že boli mimoriadne príjemné a plodné – kultúrne a sociálne.

 

Keď sa to tak vezme, škola vlastne ani nestojí za zmienku – stále chodím na prednášky a stále chodím na cvičenia. Jedinou zmenou je blížiaci sa pol semester, ktorý so sebou prináša zápočtové písomky. Prvá z nich je naplánovaná práve na tento piatok a bude z predmetu diskrétna matematika. Som celkom zvedavý, ako to dopadne, veď pôjde o moju prvú písomku na vysokej škole.

 

Oveľa zaujímavejší bol tento dvojtýždeň z hľadiska kultúrno-spoločenského. V kine som videl najnovší film Woodyho Allena – Vicky Cristina Barcelona. Dalo by sa povedať, že sa mi ten film páčil. Médiá ho síce prezentovali ako romantickú komédiu, ale od toho to má ďaleko. Samozrejme, ak naň pôjdete do kina ako na romantickú komédiu, uvidíte romantickú komédiu. Ale ak do kina pôjdete ako na film Woodyho Allena (aj keď oveľa divácky ústretovejší ako niektoré jeho staršie diela), uvidíte film Woodyho Allena, so všetkou filozofiou, čo k tomu patrí. Veľmi podarený film.

 

Taktiež sa mi podarilo znovu dočítať prvý diel Ságy o Zaklínačovi od A. Sapkowskeho a knižku H. Laurieho – The Gun Seller. Ide o viac-menej triler, ale mimoriadne podarený. Ja osobne nemám veľmi rád tento žáner, ale keď je autorom herec, ktorý hrá doktora Housa v rovnomennom seriáli, povedal som si, že to skúsim. Oplatilo sa, presne rovnaký cynický a uštipačný druh humoru, ktorý používa doktor House, je všadeprítomný aj v tejto knižke. Dobre sa to čítalo a príbeh bol tiež uchádzajúci.

 

A ďalšou položkou na mojom zozname (pre)čítaných knižiek sa zaradila najnovšie tetralógia Súmrak od Stephanie Meyerovej. Práve som asi v troch štvrtinách prvého dielu s názvom Súmrak, a môžem povedať, že je to dosť dobré čítanie. Podrobnejšiu recenziu očakávajte v najbližších dňoch. 😉

 

Zajtra sa chystám na ďalšiu kultúrnu akciu, ktorou bude film Max Payne (ako správny fanúšik pôvodnej hry) a v piatok to bude divadelné predstavenie Soudné sestry (na námet rovnomennej knižky Terryho Pratchetta).

 

Popri tom všetkom som ešte stihol pozrieť asi sedem ďalších filmov na počítači. Z titulov náhodne vyberám: Hogfather (podľa knihy T. Pratchetta Otec prasátek), Sin City (ktorého atmosféra bola dokonalá), In Bruges (konečne normálny film spoza Atlantiku, obsahoval dokonca aj nejakú myšlienku) alebo V for Vendetta.

 

Na budúci týždeň mám naplánované pozrieť si film Quantum of Solace a možno ešte aj nejaké to divadlo. Uvidíme, čo ďalšie nám budúcnosť prinesie. 😉

2 thoughts on “Pražský týždenník, číslo 4, 5

  1. eranis

    ze bolo in bruges super? uplne namakany film… a akoze ja collina nemam rada, ale v tomto filme ho luuuubim 🙂
    aj tak je najlepsie ze sa v podstate smejes na takych veciach, ktore normalne nie su velmi vtipne, ako ked ten ujo vyskocil z tej veze, ze vezmi si zbran a z nej ta spruzinka odskocila… 🙂

  2. Mar3ek Post author

    Tak veru, ten film sa mi páčil. A tá pružinka bola akčná, to sa musí nechať. Ale najviac sa mi asi páčila tá krásna výslovnosť typu “Fook ya ‘Arry” 😀

Pridaj komentár

