Zákaznícka podpora? A to je na čo?

Toto je zážitok, aký sa tak často nevidí. Predstavte si situáciu: kúpite si nový počítač od relatívne známej spoločnosti. Na tomto počítači je predinštalovaný operačný systém Windows Vista Home Premium, ale ten vám vôbec nevyhovuje, tak sa rozhodnete, že si naň nainštalujete Windows XP. Tak teda sformátujete disk a nainštalujete XP – v tomto prípade XP64, keďže počítač má štvorjadrový procesor so 64bitovou architektúrou. A po dokončení inštalácie hľadáte CD s ovládačmi, aby ten stroj mohol normálne fungovať. A kde je inštalačné CD? Nikde. Jednoducho nie je súčasťou dodávky. Tak sa obrátite na stránku výrobcu počítača – a tam nájdete informáciu, že ovládače existujú iba pre operačný systém Windows Vista. A presne toto sa mi stalo včera u kamaráta.

 

Tak čo teraz? Vistu kamarát nechcel, tak som sa dal do rozsiahleho pátrania po ovládačoch na hento a tamto a tiež aj niečo ďalšie. Ale ako budete hľadať ovládače, keď neviete, aká zvuková karta je v počítači? Alebo aká je tam sieťová karta? To výrobca tiež tají. Informácie na oficiálnej stránke znejú nasledovne: “10/100/1000 Gigabit Ethernet” a “7.1 high definition audio”. Tak čo z toho zistíte? Akurát nič.

 

A z takejto situácie sa priamo vynára otázka: “Prečo sa výrobcovia počítačov snažia silou-mocou užívateľov dotlačiť k používaniu Windows Vista? Pretože je lepší? Stabilnejší? Krajší?” To všetko je možno pravda, ale užívateľov to jednoducho nemusí zaujímať. Keď si kúpim počítač, na ktorom je taký systém predinštalovaný, v poriadku. V takom prípade ten systém zruším a nainštalujem si taký, ktorý mi vyhovuje. To však (ako sa stalo práve v tomto prípade) nemusí byť až také jednoduché. Za takéto správanie sa k zákazníkom by malá firma veľmi rýchlo skončila. Ale veľká si to môže dovoliť, pretože… Pretože je veľká a má aj firemných zákazníkov. Ale bežnému užívateľovi to riadne strpčí život. Tak kde je tá zákaznícka podpora schopná vyriešiť problémy a podať pomocnú ruku? V nedohľadne. Bohužiaľ.

 

Taktiež mi nedá, aby som sa nevyjadril k inej veci spojenej s počítačmi, a tou je firma Realtek. Jej zariadenia sú, dovolím si povedať, skoro v každom počítači pre domáce použitie a vo väčšine notebookov. Na každé počítačové zariadenie treba ovládač, takže sa dá očakávať, že nápor na oficiálne servery s ovládačmi bude veľký. Balíky ovládačov majú v prípade firmy Realtek niekde od 10 do 30 MB. Tak prečo, keď mám 10 Mbit pripojenie do internetu, sťahujem ovládače zo stránky Realtek rýchlosťou 8 KB/s? Prečo? Ako je možné, že firma s takým množstvom predaných výrobkov si nemôže dovoliť normálne servery? Keby to bolo aspoň tých 100 KB/s, nič nepoviem? Ale 8? Veď tak nejako fungoval internet za čias modemov 56 kb/s. A tak sa môže jednoduché stiahnutie ovládača premeniť na siahodlhý maratón čakania. Tridsať megabytov za 45 minút. Na porazenie.

 

Ale treba podotknúť, že nakoniec som ten zápas s ignorantstvom firmy Fujitsu-Siemens (och, ja som to prezradil, ako som mohol byť taký nepozorný?) vyhral. Počítač opäť funguje normálne. Ale trvalo to neskutočne dlho – 5 hodín. Za ten čas by som mal nainštalovaný počítač so všetkými programami, ale tento prípad je očividne špeciálny.

Reklamy

One thought on “Zákaznícka podpora? A to je na čo?

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s