Něco končí, něco začíná

Dnes pre nás oficiálne skončilo vyučovanie. Je síce pravda, že učiť sme sa prestali asi tak dva týždne dozadu, ale od dnes je to oficiálne. Každý študent na svete si cez školský rok praje, aby už do tej školy chodiť nemusel. Ale poviem vám, že koniec strednej má horko-sladkú príchuť.

 

Už niekoľko dní si uvedomujem, že “niečo končí” (ak vám to niečo pripomína, asi ste čítali Zaklínača 😉 ). Všímam si to na každom kroku. Teraz máme poslednú nemčinu (no complaints here). Posledný raz som išiel na nultú. Posledný krát sme všetci sedeli na vyučovaní v jednej triede – ako kolektív. Naposledy sme si zahrali volejbal a naposledy som bol na obede v školskej jedálni. Niečo končí.

 

Naša trieda končí tiež. Rozídeme sa a každý sa poberie smerom, ktorý si sám vybral. No pred tým by som rád povedal, že tie štyri roky s vami stáli za to. Na každého jedného z vás, ľudia, mi zostanú spomienky.

 

Na urehotanú, vždy dobre naladenú a miestami dosť nekonvenčnú Džonu. Na Sabu, ktorá to so mnou po pravici vydržala celé dva roky. Na Mischa, ktorý korčuľuje po hrádzi tridsiatkou. Na Angelinu, ktorá chodila všade zásadne neskoro. Na Catcu, ktorá snáď už ani nemôže byť lepším človekom. Na Maťa a volejbal sessions. Na Jančiho, ktorý má rád fantasy snáď viac ako ja. Na Kociho a rok fyzikálneho seminára. A na Tinku, ktorá mi dala košom (chvíľu to trvalo, ale vyrovnal som sa s tým 🙂 veď život ide ďalej ). A na všetkých ostatných, ktorých sem už nebudem písať pre nedostatok miesta – to ale neznamená, že na vás spomienky nemám!

 

Štyri skvelé roky. Boli ste super, ďakujem vám všetkým. Bolo mi cťou.

 

Je tiež pravda, že “niečo začína”. Začína nám akademické obdobie (naschvál nevravím týždeň, ten začne až v pondelok). Pred nami je už len ôsmy máj, potom do školy po výsledky písomných maturít a na rozlúčku s profesormi, ktorí to s nami nakoniec úspešne vydržali. Myslím, že za takýto výkon si zaslúžia tú poslednú poklonu a poďakovanie – pomohli nám stať sa tým, čím sme. Prešli s nami dlhú cestu – od vyľakaných prvákov, ktorým z očí pozerala iba nervozita z nového prostredia až po “dospelákov” pripravených pobiť sa so životom, ktorí na nás čaká tam vonku. Niečo začína.

 

Začína teda nová etapa, v ktorej sa uvidí, kto na čo má. Už nepôjde len o “jednotku z matematiky”, príde to, čomu niektorí hovoria “skutočný život”. Ale aj to je asi len vec názoru, podľa mňa skutočný život začína na strednej.

 

“Něco končí, něco začíná.” No ja dúfam, že aj keď už nebudeme trieda a nebudeme sa stretávať tak často, navždy zostaneme tou starou dobrou štvrtou dé.

9 thoughts on “Něco končí, něco začíná

  1. andulka

    akoze marek, tak taketo zimomriavky mi spravit..fakt si to napisal pekne:( ach nas volejbalik a vsetko… smutne, ze uz s petou nebudeme sikanovat janciho, ze nam elias nevynada za prezuvky, ze nebudem kazdu prestavku chodit na zachod, kupovat si lizatko, sediet na radiatore a takto by som pisala este dvanast stran…skoda:(

  2. *verka*

    marečku naozaj veľmi pekné 😦 bude mi naozaj veľmi smutno za vami a tie štyri roky boli mrte super..pani tlstá mi bude celkom chýbať a jej odfajčovanie a tak no…a tou 4.déé aj zostaneme 😉

  3. 5ka

    velice pekne marecku, a pritom take smutne:( anicka zabudla si este dost podstatne momenty ako hodiny slovenciny…matematiky s “pani riaditelkou” (tak sme jej asi nikdy v zivote nepovedali) biologie…a pre niektorych teror na nemeckom seminari:( nikdy som si nemyslela ze mi to bude chybat:(

  4. michal

    no jo, bohuzial…
    vsetkym prajem vela stastia a uspechov , nielen na maturite, ale vseobecne v zivote
    budete mi chybat:(

  5. Dar2

    už tretí deň hľadám vhodné slová, no stále ich neviem nájsť…

    budem však veriť, že čoskoro po maturite, resp. prijímačkách, dáme nejaký volley, heka, frisbee, photosessions, … východy/západy slnka… a všetko to, čo sme doteraz nestihli… alebo aj stihli, ale chceme si to zopakovať… 🙂

    “bratia a sestry”, ďakujem vám za všetko!
    a good luck!

Pridaj komentár

