Vojna na fóre

EragonAj tak by sa dala nazvať činnosť, ktorá sa odohrala na istom fóre o knihách. Začalo to celkom nevinne. Na danom fóre bol topic o Ch. Paolinim. Sem-tam som tam chodil kvôli novým informáciam, až raz som tam našiel post asi v tom znení, že Ch. Paolini celého Eragona odkopíroval z Hviezdnych vojen (!!!) a daný užívateľ (ktorého tu radšej ani nebudem menovať) sa čudoval, prečo ešte G. Lucas Paoliniho nezažaloval za plagiátorstvo.

 

No, tak toto sa mi zdalo trochu prisilná káva. Tak som sa daného, hm, užívateľa (úplného nováčika na fóre – jeho prvý post bol vlastne obvinenie z plagiátorstva) opýtal, že čo tým presne myslí. No a on sa začal velice rozpisovať o tom, ako je celý dej Eragona “úplne presne odkopírovaný z Neviem-ktorého-dielu-SW”. A bol pri tom celkom agresívny. Na to som nemohol nereagovať a tak som sa mu snažil podať pohľad z druhej strany barikády (rozumej “fanúšika”). Veľmi jemne a logicky podané argumenty.

 

Gordon (neviem ako ho mám volať, tak ho nazvime takto) neuznal ani jeden a namiesto snahy o pochopenie názoru toho druhého (teda mňa) sa začal do Eragona navážať ešte viac. A pri tom sa začal oháňať tým, že aj keď nečítal Eldesta, že má Wikipediu a fan-stránky a odtiaľ má informácie. Po ďalších pár postoch čo sme si vymenili (on tvrdohlavo a ja v snahe presvedčiť ho, že nemá absolútnu pravdu) sa do toho vložil ďalší užívateľ, ktorý zastával rovnaký názor ako ja.

 

Ale Gordon sa jednoducho nenechal presvedčiť a radšej si tvrdohlavo stál za svojím. A nakoniec sa vlastne zabil sám – najprv povedal, že Eragon je presne ako Hviezdne vojny (ktorých je fanúšik) a potom povedal, že Eragon sa nedá čítať. Len si nevšimol drobnú logickú chybu: ak Eragon = HV a zároveň Eragon sa nedá čítať, z toho vyplýva, že HV sa nedajú čítať (resp. pozerať).

 

A druhý klinec si zatĺkol tým, že do serióznej debaty vniesol údaje presne do písmena odkopírované z pochybných proti-Paolini stránok, ktoré neskôr nedokázal doložiť osobnou skúsenosťou.

 

Nakoniec debatu ukončil tým, že radšej zotrval ignorantom, ako by pripustil, že aspoň v niečom nemá pravdu. A to napriek tomu, že ku koncu debaty tam už bolo niekoľko ďalších užívateľov, ktorí s ním nesúhlasili.

 

Ale čo už, na základe našej debaty sa môžu ďalší užívatelia lepšie rozhodnúť, či Eragon a spol. stojí za čítanie. A ďalšia vec je, že na svete musia byť aj ľudia egoistickí a tvrdohlaví, inak by nebola žiadna zábava.

Pridaj komentár

