Uvedenie družiny do nového sveta

Nedávno som sa rozhodol, že vo svojom terajšom (a asi tak 2 roky starom) príbehu vykonám nejaké väčšie zmeny. Potreboval som totiž svet, ktorý by bol rozsiahly a komplexný. A mne sa strašne nechcelo nejaký vyrábať. Našťastie mám doma hlavný modul Asterionu, ktorý je práve takým svetom. 🙂

 

Problém s Asterionom je, že pri uvedení družiny doň (a hlavne tak, ako to zamýšľam ja), je zložitá záležitosť. Najväčšie nároky na PJ kladie hra s informáciami – aké informácie postavy vedia, čo sa dozvedia neskôr, čo sa môžu a nemusia dozvedieť a čo sa nedozvedia. Za týmto je kopa roboty. Prečítať, vyhodnotiť a rozdeliť pre jednotlivé postavy, zvoliť formu podania a tak podobne. No ale čo by som pre svoju partu nespravil, že? 🙂

 

Vhľadom na to, že sme mali dnes ráno ísť k babke a nemal som žiadnu určitú predstavu, čo tam budem robiť, vzal som z police Asterion – Dálavy, príručky, aplikácie pravidiel a svoj PJský štvorčekový zošit a začal som uvažovať, ako sériu zápletiek a dobrodružstiev na seba nadpojím, kde začnem a kam to vlastne všetko bude smerovať. Už cestou som začal listovať hlavný modul Asterionu a začal som vyberať informácie potrebné a nepotrebné pre plynulý vstup na Asterion (napr. popis rás, určenie postavám známej histórie alebo popis bohov a ich pôsobnosti). U babky som to potom všetko ešte prepísal a roztriedil na svoje osobné poznámky a informácie určené pre hráčov v presnej podobe. Dielo ešte nie je celkom hotové (ešte stále zostáva dosť roboty), ale vzhľadom na to, že v hlave už mám začiatok Asterionskej dejovej línie, nemal by to byť až taký problém – čo zostáva, je nakresliť exteriéry a interiéry, vybrať presné miesto konania a vytvoriť nejaké postavy. A môže sa hrať.

Pridaj komentár

