Eragon

Už dosť dávno (ešte pred štartom tohto blogu) som dostal od jedného Gamča-kamoša (pre vysvetlenie slova Gamča nechoďte pozerať do slovníka, ale sem) tip na “skvelú fantasy” s názvom Eragon. Už predtým som ju videl na pultoch obchodov (mimochodom, s celkom peknou obálkou), a tak som si povedal, no čo – vyskúšam a uvidím. Knižku (no, zrovna malá nebola) som si obstaral v češtine, a začal som čítať. Už prvá kapitola naznačovala, že pôjde o dobré a zábavné čítanie. Tak som sa pustil ďalej a za chvíľu som bol tak zažratý do deja, že keby som bol mastný fľak, ani Vanish s Persilom a Palmexom by ma neodstránili 🙂 . Dielo som zhltol a zúrivo som sa podujal zháňať druhý diel – Eldest. Aj ten sa mi podarilo vypátrať v českom preklade a dal som sa do diela – za týždeň cez zimné prázdniny na pseudo-lyžovačke v Telgárte som knihu dočítal. Bol som rád – horšie na tom bolo, že Eldest je také pútavé dielo, že som mal ešte tri dni stavy z toho, že som nemohol čítať ďalej (tretí diel je len v štádiu písania).

 

 

Pre tých, čo vôbec netušia čo to ten Odkaz dračích jazdcov je:

 

 

Ide o príbeh farmárskeho chlapca Eragona (žije so strýkom Gerom a bratrancom Roranom) z dediny Carvahall, ktorý náhodou pri love nájde podivný lesklý kameň. Vezme ho so sebou domov a cez noc sa mu z neho vyliahne malá dračica Safira (alebo Zafira – podľa prekladu). A tým pre Eragona začínajú problémy. V dedine sa ukážu záhadní cudzinci, ktorý z rozkazu krutovládcu Galbatorixa pátrajú po drakoch, aby kráľovi (ktorý je sám dračí m jazdcom), nevznikala mocná opozícia. Eagona vypátrajú a on na chrbte Safiry len tesne unikne zajatiu. Cudzinci jeho farmu zrovnajú so zemou a jeho strýka Gera zabijú. Za to sa Eragon rozhodne cudzincom pomstiť a nachádza pomoc u dedinského barda – Broma.

 

 

Postupne sa učí používať schopnosti jazdca a ďalej pátra po Ra’zakoch (ako sa cudzinci volajú). Cestou sa dostáva na mnohé zaujímavé miesta ale aj do mnohých nebezpečenstiev aj do zajatia.

 

 

Keď som si zisťoval informácie o diele, dosť ma šokovalo, že autor (Christopher Paolini) začal dielo písať v 15tich. Na takého mladého autora je dielo pútavé, napínavé a zaslúži si odo mňa len samú chválu. Každý, kto sa hlási k tomu, že má rád fantasy, by si dielo mal aspoň raz prečítať. Stojí to za to.

2 thoughts on “Eragon

  1. Pru

    Svata pravda, marek bol taky zlaty ze mi pozical aj tie audioveci ale proste knihe sa nic nevyrovna a stoji zato si dat nanu rezervacku v kniznici, verte mi! Ako mna ako skoleneho zlodeja najviac pobavila ta scenka s Bromom jak okradol toho mytniara 🙂 a ta action vo vazeni, akoze brutal.. Odporucam kazdemu

  2. Mar3ek Post author

    To jo. Knižka je knižka.
    K najlepším scénam patrí podľa mňa aj víchrica na pláňach (ako ich skoro odfúklo). A samozrejme Durza, kdekoľvek sa objaví. 😉

Pridaj komentár

