Eragon the Movie

Tento post bude trochu neskorý a teda off-topic, ale považujte ho za výstrahu.

Tesne pred Vianocami 2007 sa do kín dostal film podľa predlohy Christophera Paoliniho – Eragon. Keďže kniha bola výborná (jedna z najlepších, čo som čítal), povedali sme si ešte s jedným spolužiakom (btw, presne tým, čo mi Eragona odporučil), že naň pôjdeme. Nikdy sme asi neurobili väčšiu chybu (aspoň čo sa týka návštevy kina).

 

Už začiatok bol zlý, ale ako film pokračoval, len sa to zhoršovalo. Triky boli moderné, ale zle umiestnené alebo navrhnuté – za všetko menujme Safiru, ktorej torzo bolo dobré, ale krídla boli (alebo tak prinajmenšom vyzarali) pokryté PERÍM!! Kto kedy videl DRAKA s PERÍM? Celkom ma dojali Urgali (alebo možno Urgalovia, nečítal som slovenský preklad), ktorí nemali rohy a trpaslíci, ktorý merali okolo 1,6 metra. Tiež v knihe skvelá postava – Arya bola vo filme len taká “odfláknutá”. Toľko k prevedeniu.

 

Čo sa týka deja, očakával som, že bude dosť zhustený a skrátený, ale to, čo film obsahoval by sa dalo zrejme prepísať na 100 strán knihy. Chýbali celé pasáže. Hrôza.

 

A k celkovému dojmu – mali sme z filmu doslova neskutočný pocit. Ako by to, čo sme videli, v skutočnosti nemohlo existovať. Počas pozerania som mal asi 5 krát chuť vstať a odísť (prvý raz okolo 30 minúty). Nevedeli sme, či sa máme smiať alebo plakať. Veď sprzniť dobré dielo nie je zas také ľahké. Ale pánovi režisérovi sa to podarilo s dokonalosťou výkonu oceneného Zlatou malinou. Ale asi sme mali plakať, lebo sme za tento “film” vyhodili 149 Skk.

 

Ale odniesli sme si ponaučenie (ako vidieť, už aj ponaučenie sa dá kúpiť – to naše stálo 149 Skk) – už nikdy nepôjdeme na niečo, čo nie je overené a potvrdené.

 

P.S.: Niektorí so mnou asi nebudú súhlasiť. Tých prosím aby mi do komentára napísali, čo bolo na tom “filme” dobré – ja si ho pozriem znova s poznatkami z komentárov a prehodnotím svoj názor. Ale zatiaľ, toto bol jednoznačne najhorší film, čo som kedy videl.

 

P.S. 2: Ale treba priznať, že jedna vec bola na filme Eragon geniálna (úžasná, famózna… 🙂 ) – soundtrack. Zložil ho Patrick Doyle a je naozaj skvelý. Dokonale vystihuje knihu.

4 thoughts on “Eragon the Movie

  1. Arielis

    Mar3ek. Film Eragon je shit. je to vystizne. Ano vsimol si si dobre Zafira má perie na kridlach. Vyzera jak nejaky obycajny Griffin!! hroznee cele to bolo odflaknute uz len tie vztahy medzi eragonom a zafirou. vsetko dokopy uplne od knihy az na najhlavnejsie fakty.Dojem – o nicom..este ze som to videla doma a nie v kine. Arya -odfláknutá bez spicatych usi asi setrili peniaze alebo co. jaj tento film je velkym sklamanim. A co bolo na nom dobre? Pacila sa mi mala Zafira tak tesne po vyliahnuti bola zlatunka. Inak nevidim nic pozitivne moc. Bolo tam viac sokov no uz si na ne (vdaka bohu) nespominam. Kniha je fajn;) Long live Eragon.

  2. Pru

    Ako najhorsi film v mojom zivote bola Klikatba bratov Grimmovcov a toto par stupienkov nad nou. Xcem poprosit vsetkyx co toto citaju nenehajte sa znexutit a precitajte si tu knihu, keby som mala byt kritik toho filmu tak ho v kolonkax od bravurne po prd, ozacim za to posledne!

  3. misicka

    ludia moji.no ked si precitate najprv knihu tak sa neopovazte pozerat film:-D hotova katastrofa….jedina vec ,ktora sa mi na filme pacila boka akurat safira,ked sa vyliahla….

  4. Kaya

    mne sa náhodou film páčil… hoci nebol podľa knihy, ale takmer každý druhý film je iný.. proste napísali dobrý scenár a natočili to…
    bolo tam veľa vecí ktoré mi tam chýbali, ale inak to bolo dobré

Pridaj komentár

